Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 26 April 2014

SPRM Berjaya Perdayakan Nepal Dengan Bangga - Tahniah Dari Rakyat Malaysia!


Kah kah kah

Kah Kah kah kah

Kah kah kah kah kah

Kah kah kah kah kah kah

Kah kah kah kah kah kah kah

Lawak gila babi betul! Bangga gila canang kat rakyat Malaysia yang SPRM bantu Nepal untuk selesaikan masalah rasuah kat negara depa. Padahal di negara sendiri pun failed. Ada ahti lagi tu nak dabik dada bangga2 yang punya la depa di iktirafkan di persada antarabangsa itu yang sampai dipanggil untuk membantu negara orang. SPRM sendiri terbabit dalam 2 skandal yang memalukan kerana dua individu yang disoal-siasat oleh kakitangan SPRM iaitu mendiang Teo Beng Hock dan arwah Ahmad Sarbini di dapati mati dalam premis SPRM. 

Itu baru citer bab kematian. Tak citer lagi bab kes2 yang terbiar tanpa tindakan. Tak masuk lagi bab amalan2 penyelewengan yang memang terbukti tetapi tiada siasatan yang telus akibat takut dengan orang atasan. Tak kira lagi bab kecut perut dengan kenyataan Taib Mahmud. Tak sembang lagi bab siasatan dan pendakwaan yang terpilih. Orang beli kek untuk tuan guru kena siasat. Orang beli lembu untuk korban kena siasat. Tapi orang yang merompak 25juta relax je tiada apa2 tindakan. Yang rumah besar kereta besar selepas jadi menteri haram siasat. Yang rekod kemasukkan Altantuya sampai lenyap dari sistem kastam pun tak disiasat. Enjin jet hilang pun tak siasat. Kerugian berbillion2 ringgit hasil dari laporan jabatan audit bertahun2 lamanya yang mendedahkan kepincangan dan salah urus tadbir oleh pegawai2 kerajaan pun tak siasat. Lagi nak bantu Nepal untuk perango rasuah kat negara depa? Kes dakwat kekal pun tak berani siasat lagi sembang kencang.

Phuiii

Alamatnya melingkup la negara depa. Sekarang pun dah jahanam. Maka bertambah2 la jahanam. Mana tak jahanam dok minta nasihat dari geng2 jahanam. Memang bodoh nak mampos la lue Nepal.

Kah Kah Kah

Kah Kah Kah Kah

Kah kah kah kah kah

Ada juga orang bengong yang terpedaya dengan kredibliti lue kan SPRM. Padan la dok bangga2 gebang kat paper. Tahniah la ek.

Kah Kah Kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...