Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 9 Januari 2013

Sebar SMS Najib Sakit - SKMM akan bertindak.

SKMM bagi warning keras berkenaan satu penyebaran SMS yang mengatakan bahawa Najib sakit diserang stroke. Bahkan penyebaran mengenai hal tersebut di internet juga tidak akan terlepas daripada perhatian SKMM. 

Pendek kata sesiapa yang sebarkan apa2 isu mengenai Najib sakit teruk = kena stroke akan diambil tindakan oleh SKMM. Keras dan tegas.



Pertama kali aku membaca berkenaan hal ini ialah di portal pro umno. Aku tak pasti jika ia ada disebarkan di mana2 oleh blog pembangkang tapi memang aku tak nampak pembangkang ada update berkenaan hal tersebut. 

Yang aku nampak umno je mainkan isu tersebut. Tahu2 je depa kata isu najib diserang stroke itu merupakan satu fitnah walhal aku tak pernah baca apa2 artikel konon nya najib kena serang stroke.

Pelik. Bagi aku itu memang pelik. Takde angin takde ribut tahu2 je dorang kata NAJIB DIFITNAH SAKIT.

Tapi itu tak pelik sangat geng. 

Yang lebih pelik bila SKMM bagitau benda kat bawah neh ;

Orang ramai diminta untuk tidak menyebarkan berita tersebut melalui SMS atau media sosial kerana berita palsu seperti yang ditulis dalam blog tersebut boleh mengganggu gugat keselamatan negara, kesejahteraan masyarakat dan merupakan pengaruh buruk terhadap kedudukan ekonomi masa kini,” kata beliau lagi.


Ceh. 

Satu sms boleh membawa pengaruh buruk kepada kedudukan ekonomi masakini? Lemah sangat ke apa ekonomi negara kita? Hehe

Najib katakan la dia sakit sekalipun ia tak menggangu gugat apa2 oke. Baik kepada kami mahupun kepada negara. Kalau PM sakit kita kasi tukar je yang baru. Bukan susah pun. Hehe. 

Sebaliknya kalau dia tak sakit itu yang lebih bahaya. Berapa lama la kami kena bertahan dengan karenah dan polisi2 dia yang tak menguntungkan rakyat marhaen macam kami. Sudah la sombong dan ego tak tentu pasal. 

Menyelesaikan masalah rakyat dengan cara yang salah, sapa yang suka? Orang gila pun menyampah. Fikirkan tue najib. Tapi jangan anggap aku doakan ko untuk sakit plak. Cuma nak bagitau bahawa kesan kepada masyarakat jika ko sakit bagaimana dan jika ko tak sakit bagaimana.. tue je. Jangan dalam ahti ada taman sudah la ek.

kah kah kah 

Jangan lupa sabtu ini #kl112 oke.

Stadium merdeka jam 2 - 4 petang. 

Datang ramai2 untuk mandi air FRU.   

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...