Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 11 Januari 2013

Geng teksi bantah perhimpunan kebangkitan rakyat - #KL112


KAH KAH KAH

Alah incik teksi. Rileks sudah la.

'Jangan letak pasir dalam periuk nasi kami'.

Itu antara tulisan dalam poster dibawa sekumpulan ahli Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma) semasa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini hari ini.

Laporan itu dibuat bagi meminta pihak berkuasa mengambil tindakan menghalang penganjur Himpunan 12 Januari meneruskan rancangan berarak dan mengadakan perhimpunan di Stadium Negara pada Sabtu ini.
Timbalan Presiden Petekma, Mohd. Syahrir Abdul Aziz berkata, beliau yang mewakili 37,000 pemandu di teksi di Lembah Klang tampil membuat laporan polis mendesak supaya perhimpunan itu dihalang kerana bimbang kehadiran peserta berarak di jalanan akan menjejaskan mata pencarian mereka.

Barang yang kami bawa ialah garam, bukan pasir. Bahkan kami tatau periuk nasi korang seme kat mana. Kalau tahu pun kami tak ley letak pasir sebab kami bawa garam jek oke.


kah kah kah

Ehh jap. Kita berhimpun di stadium merdeka ka stadium negara? Bukan kah stadium merdeka dan stadium negara dua stadium yang berbeza ke camne?

Owh no no no. I dislike this utusan. Pepandai je you all menyebarkan auta ek? Kejap cakap kat bukit jalil. Kejap cakap kat stadium negara. Hishhhhh.. nak kelirukan orang ke apa? Dont worry peserta2 perhimpunan memang tak baca utusan. Yang akan keliru dan terus terkeliru ialah geng2 korang juga.

kah kah kah  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...