Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 6 Januari 2013

Rais Yatim tak bagi guna stadium merdeka ka?

PANASSSS



Rais Yatim main tipu. Korang tengok apa dia cakapkan kat bawah neh beb. Gila larh dia. Nak dekat seminggu baru nak pongpang2 cakap macam2 padahal AJK perhimpunan kebangkitan rakyat dah buat persiapan awal2 sebab taknak terbabit dengan perkara2 seperti ini. Nampaknya bn memang tak boleh tengok orang senang. 

Thui satu sekali. Geram neh geram. 


Rais meminta penganjur perhimpunan yang dijadual diadakan di Stadium Merdeka pada Sabtu depan, supaya mematuhi undang-undang mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012. 
Beliau berkata, mana-mana pihak sama ada daripada parti pembangkang atau badan bukan kerajaan tidak boleh menetapkan sendiri lokasi untuk mengadakan perhimpunan. 
Rais berkata, sekiranya pengurusan Stadium Merdeka bersetuju, barulah polis akan mengeluarkan permit membenarkan penganjur mengadakan perhimpunan itu.  
"Oleh itu, saya memohon pihak penganjur supaya meneliti akta ini dari sudut kepentingan tanah air, keselamatan serta pihak yang memiliki hak ke atas premis yang hendak diadakan perhimpunan itu," katanya -SH-

Blalbalbalbalbablablablablabla


Apa yang ko merepek neh hah rais yatim?

Kita nak berhimpun mestilah kita yang tetapkan lokasi. Takanla aku nak berhimpun ko pula tetapkan lokasi? Buatnya ko suruh aku berhimpun kat dalam laut karang nak kena bersetuju gak ka? BANGANG.

Pihak penganjur berhak tentukan dan tetapkan lokasi perhimpunan sebab ini perhimpunan kita. Kita punya pasal la nak berhimpun di sana ka di sini ka apa ka sebab kita lebih faham kedudukan dan situasi kita. Mana boleh orang lain tempatkan venue sebab yang berhimpun itu ialah KITA. Bukan dia.

Atas sebab itu dan atas sebab mematuhi akta perhimpunan aman blablabla yang merepek tue maka AJK perhimpunan kebangkitan rakyat telah membuat persiapan dari awal lagi. Setakat surat, ajak jumpa dan bincang dengan PDRM..? Dah lama buat dah. Lepas tue berbincang dengan pihak pengurusan stadium? Pun dah lama dah.

Masalahnya sekarang seme pihak dok berdolak dalik. Ini macam taknak bagi guna jek neh. Jangan2 dia tutup jalan macam tue kot? Banyak buruk muka korang. Bila kita orang nak guna je macam2 alasan yang korang timbulkan ek? Bila berlaku aksi ganas kita gak kena balik. Memang la masing2 dah panas sebab kena buli kan. Bukan seme orang reti sabar.

Ko jangan main2 rais yatim. Stadium tue bukan mak bapak kau yang punya. Apa jadah yang ko melalutkan di atas boleh pergi masuk tong sampah. Time buat acara2 merepek seperti konsert cepat plak diluluskan. Time berdemo untuk memperjuangkan hak rakyat macam2 alasan korang bagi kan? Memang saja suka buli rakyat betul la korang neh kan?

Thui lagi.

Ingat rais yatim, kalau ko tak bagi guna stadium, kami akan bertebaran atas jalan. Time tue kalau berlaku aksi ganas pun korang gak yang akan dipersalahkan. No doubt. Babai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...