Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 18 Disember 2012

Kenyataan PDRM mengenai Polis Wanita yang menyamar di facebook.

Padan la kecoh. Memang kecoh sampai PDRM pun keluarkan kenyataan rasmi berkenaan perkara itu beb. 

Rujuk bawah. 


Ini bermaksud PDRM amek berat terhadap mana2 anggota PDRM yang cuba melakukan sesuatu untuk menambahkan persepsi buruk terhadap PDRM. PDRM dah tak boleh tanggung dah. Dengan macam2 insiden yang melibatkan kredibliti mereka, mereka dah tak boleh biarkan apa2 perkara menambahkan situasi yang sedia buruk.

KPN pernah keluarkan kenyataan bahawa masyarakat malaysia dah hilang kepercayaan terhadap pasukan keselamatan. Sebab tu masyarakat tegar menghina dan langsung tak respect polis2 di malaysia. Kenyataan dia tue mungkin merujuk kepada apa yang berlaku dalam BERSIH 3.

Apa2 yang POLIS buat benda baik pun masyarakat pandang tak baik. Statement simpati. Aku juga simpati bila dengar di tv3 time tue. Tapi setakat simpati je la. Lebih2 tak boleh. Sebab selagi PDRM sendiri tidak bertegas untuk ubah imej mereka di mata masyarakat malaysia maka selagi itulah mereka akan kekal di pandang negatif di mata masyarakat. 

Kes2 seperti polis rasuah, polis rogol, polis paw pendatang asing itu kes2 yang mana PDRM sendiri gagal selesaikan di kalangan mereka sendiri. Itu baru di kalangan mereka sendiri. Benda2 yang melibatkan mereka pun mereka gagal nak selesaikan. Ini mereka hadap kita percaya mereka akan jaga keselamatan untuk kita? Haram le.

Walaupun ada polis2 baik di malaysia bahkan aku rasa ramai tetapi kebaikan mereka tak boleh pergi ke mana2 sebab akhirnya mereka sendiri pun akan terjelepuk di tempat sana dan tak boleh buat apa2 perubahan untuk mengubah "masa gelap" polis malaysia.

Ini kerana selagi KPN menurut kepada perintah penguatkuasa, dan mengabaikan tuntutan rakyat, mengikut telunjuk pemimpin melebihi dari menjaga kebajikan anggota2 PDRM di bawahnya.. selagi itulah imej PDRM akan kekal negatif.

Harus di ingat, masyarakat hormat polis yang baik. Tetapi polis yang tak baik, orang gila pun takan respect.

Dalam pada itu aku nak pesan sket kepada bloggers umno. Korang tak perlu melatah kalau aku beria2 nak siasat siapa dalang yang melakukan penyamaran tersebut. Sampai buat posting bagai oke. Aku memang suspect orang umno punya kerja oke. Ikhlas aku cakapkan neh.

Sebab aku dah berani cakap jadi aku nak amek inisiatif la untuk selongkar benda neh dalam sedalamnya. Yang aku pelik korang sepatutnya menyokong aku dalam isu neh bukan balon aku. Bayangkan jika akhirnya yang buat tue ialah seorang penyokong pr? Tak ke maksudnya aku kena kerat leher aku tak pasal2?

Jadi y u melatah?

Ahh.. korang belum dibuktikan bersalah tetapi dah menunjukkan ciri2 seperti seorang pesalah?

Itu pelik.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...