Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 17 Disember 2012

Luahan Mahasiswa UITM..

Teruskan.

Teruskan menipu mereka2 yang jalankan survey tersebut. Jangan tunjukkan sokongan terhadap pakatan rakyat melalui kertas2 survey itu. Tak penting pun. Bukan ia boleh bertukar menjadi kertas undi. Tetapi kalau dah layak mengundi automatik nyatakan sokongan melalui kertas undi. Ini yang paling penting dan utama untuk dibuat.

Biarlah mereka nak syok sendiri. Takde masalah. Dan kita sikit pun tak heran. Lantak lue la der. Lue menang atas kertas survey kita cari kemenangan atas kertas undi oke walaupun gelanggang tak pernahnya nak adil. Pui.


akak, saya ada nak keutarakan terhadap ketidak puas hati terhadap kerajaan sekarng. kata mereka tidak boleh berpolitik di dalam kampus. Saya ada dapat satu kaji selidik dari pihak hep uitm saya iaitu uitm kedah. saya berasa tidak puas hati atas dasar yang dilakukan pihak kementerian menggunakan student dgn isu ini. yg pelik kaji selidik terdapat nama, no matrik dan ic pelajar so sbg pembangkang takkan saya nk tulis tidak setuju kerana saya khuatir dgn status saya sebagai pelajar. ini saya lampirkan borang kaji selidik yang diberi. maaf atas kualiti gambar yang kurang ya. harap identiti saya dirahsiakan dan apa yg saya bg dapat mmbntu pelajar lain utk lihat siapakah kerajaan sekarang.

Mungkin dorang dalam usaha nak perhatikan student2 yang sokong PR. So janganla pangkah pr. Pangkah je UMNO/BN. Biarkan dorang SS. Yang penting kerajaan negeri kedah kena kempen sungguh2, buat kerja betul2 untuk pertahankan kedah. Jangan biarkan ia jatuh ke tangan bn.

Walaupun PAS kedah belum lagi boleh menunjukkan hasil membanggakan di kedah sepenuhnya tetapi PAS/PR lebih baik berbanding BN. Ini yang kita kena faham. Ia ibarat budak 21 berperang dengan lelaki tua 55 tahun. Si lelaki tua neh dah habis kudrat. Memang dia matang dan ada banyak pengalaman tetapi idea2 dan pengalaman2 dia lebih kepada melakukan penyelewengan dan korupsi.

Berbanding budak 21 tahun yang sedang merangka sistem untuk memerintah dengan adil tetapi sering diperdaya dengan mereka2 yang bemuka talam. Takpe, budak tue budak baik so budak baik neh kita sokong dan kita kena bersedia tunjukkan dia jalan untuk mencari orang2 baik yang boleh sokong dia untuk merangka sistem pentadbiran yang telus dan effiecent.. berbanding lelaki tua tue.. lelaki tua itu sendiri tidak baik so jangan kita sokong. Buang masa.

Kesimpulannnya atas kertas survey, bagi la peluang untuk BN merasai kemenangan. Bagi la dorang syok. Tapi atas kertas undi, pangkah la PR oke. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...