Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 17 Disember 2012

Harakah Minta Maaf.

Harakah terkena. Aku juga terkena. Ramai terkena dalam isu neh. Sebab tue harakah minta maaf. Rujuk bawah ;


Sumber printscreen : sini

Rujukan harakah disini ==> http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15317-berita-norhashimah-mohamad-hina-polis-ditarik-balik

Takpe. Mari kita siasat dan cari dalang. Kita kena kumpul maklumat. Dalam masa yang sama kena minta maaf. Maaf ye sedara nurse, aku tak tahu pula awak kena fitnah. Apa pun aku minta maaf banyak2. Tolong maafkan ek sebab aku share di page aku hari tue. 

Sekarang posting tersebut dah hilang. Aku nak check masa upload untuk bandingkan dengan page2 lain pun susah. Padahal aku nak cari sapa upload dulu untuk kecikkan skop siasatan.

Apa pun ini agakan aku. Mesti ada orang yang menyamar sebagai pakatan rakyat. Aku punya pendapat begini ;

1. Dia buat account fake.

2. Mungkin sebelum neh atas nama lain..

3. Lepas tue dia tukar ke nama lain..

4. Gunakan gambar jururawat tue..

5. Kalau nak di ikutkan nama jururawat dan nama account fake tue berbeza walaupun mempunyai gambar yang sama.

6. Aku tak pasti dia ciplak dari mana gambar tersebut. Maybe google pun boleh jadi juga.

7. So aku syak lepas dia update begitu.. dia juga la yang beria2 printscreen..

8. Dan dia juga la yang beria2 sebarkan..

9. Ini sangkaan aku je oke. 

10. Sebab tue sekarang kita kena fikir dari mana kita mula2 melihat gambar printscreen tersebut.

11. Aku sendiri mula2 melihatnya di wall rakan seorang penyokong pr.

12. Dia bukan fake. Dia orang betul. Dia share dari page serambi politik. So aku reshare kat page aku. Di profile aku takde orang fake. Tak kira bn mahupun pr seme orang kat situ aku tahu dorang bukan fake dan baik2 belaka cuma beza pendapat politik je. Aku no hal bab tue.

13. Aku like seme fanpage bn dan pr oke. Yang kena ban je aku tak like. Apa jadahnya ko like tapi tak ley komen? Cam bangang jek.

14. So lepas aku nampak dia share di wall dia aku pun pergi share di wall page aku.

15. Lepas aku share baru aku nampak page2 lain turut upload benda yang sama. Aku nampak di wall aku. Berbeza gambar yang mereka share maybe dorang printscreen dan edit sendiri sebelum upload di wall page.

16. Tak kisah la dari mana mereka mengambil dan melihatnya tetapi admin2 pro pr kena ingat balik mula2 sekali kat mana mereka nampak? Jika mereka nampak dari wall serambi politik dan serambi politik pula kena bagitau .. mula2 sekali kat mana ko dapat benda neh? Dan sabar.. aku tak tuduh sapa2. Ini sebahagian dari proses siasatan. Kalau tak tanya macam mana nak tahu..

17. Bila kita dah kumpulkan maklumat yang kita dapat baru kita tahu siapa dalang sebenar. 

18. Dalang ini la sedang menyamar di kalangan kita.

19. Boleh jadi dia juga orang2 yang terlibat dalam gambar super impose pemimpin bn dan juga benda2 mengarut yang tersebar. Nampak macam orang pr yang sebar tapi entah betul entah tidak.

20. Dalam erti kata lain kalau korang nampak je orang2 pr sebarkan benda mengarut, spot dia sebagai penyamar. Kalau taknak di anggap penyamar mesti takan post benda mengarut kan?

21. Ciri2 penyamar ialah dia akan tonjolkan diri dia tegar pr sebaik mungkin sampai orang susah nak detect dia penyamar.

22. Orang2 yang tak ber-ahti2 dalam melontarkan komen contohnya jenis maki dua belah pihak ke jenis tak tegar pr ke apa je jenis tak kisah orang nak anggap dia apa2 pun korang bleh abaikan. Kebiasaa-nya kalau dia tak kisah orang nak pandang dia macam mana tue maksudnya ada aku kesah ko nak anggap aku apa2 pun? Pergi la mampos. Ko takan dapat buktikan sampai mati aku penyamar oke pasal memang bukan pun.

23. Tetapi orang yang ber-ahti2 ini la yang perlu korang jaga2.

24. Dont worry kalau lepas neh dia berubah mood pun kita boleh detect. Hehe. Berubah strategi ke kekalkan strategi asal ke buat la macam mana ko tetap akan kantoi. Ingat tue.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...