Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 16 Disember 2012

Hot : Pekerja CIMB mengamok [Video Inside]

Semalam pekerja CIMB telah berdemo untuk meluahkan ketidakpuasan hati. Di hadapan menara CIMB. Mereka berdemo atas sebab dianiaya + di dikriminasi + di tindas oleh majikan mereka. Secara detailnya aku pun belum faham sangat.. tetapi aku melihat ini satu perkara yang baik.

Baik apa nya orang teraniaya? Gila la lue neh.

Rileks. Bukan aku kata perbuatan kena naya tue perkara yang baik. Aku cakap ini perkara yang baik untuk ajak geng2 CIMB turun berhimpun di kl pada 12/1 nanti. Ada sesiapa yang kenal member2 CIMB yang berdemo semalam? Mohon proposekan idea aku kepada dia. Pasal aku tak kenal jadi aku harapnya sesiapa yang kenal meh la kita saling bantu membantu menaikkan cause2 kita. Oke tak?

Video berkaitan demo ada kat bawah neh. Aku nak pesan sket. Ya, mereka berdemo tetapi belum tentu mereka anti bien oke. Berdemo sebab di aniaya ialah berdemo sebab di aniaya.. ia tiada kaitan dengan pendapat politik masing2.

Apa yang dinyatakan oleh pengupload video ialah persepsi dia semata2. Aku risau gak member2 CIMB yang berdemo semalam terasa dipembangkangkan tanpa mereka sedari.. kang melenting pula mereka. So aku nak bagitau aku tak pembangkangkan korang melainkan korang mengakui sendiri itu lain citer oke.

Tengok video amukan kat bawah neh ;




Gambar2 berkaitan demo semalam ; 





Sumber gambar : rakan blogger.

Dan aku juga berharap geng2 CIMB yang berdemo semalam boleh tuliskan sesuatu untuk kami seme lebih memahami tuntutan korang. Aku dah baca tetapi still tak dapat gambaran sebenar. Aku faham2 juga tetapi kalau dapat diberikan kefahaman yang lebih menyeluruh lebih baik disitu.

Kalau kot2 sesiapa dari CIMB yang berdemo semalam dan terbaca blog neh mohon berikan kami pencerahan detail. Nanti aku siarkan di blog neh. Yang penting Najib dan Adik Najib memang jenis suka buli orang. Apa pun tak boleh dorang neh.

kah kah kah 

Updated :

Satu lagi video berkaitan di atas.. gila arh.. kes neh seriyus wa cakap lue..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...