Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 3 November 2012

Gambar-gambar terkini sekitar Himpunan Kebangkitan Rakyat [Video Inside]






























Belum lagi kedengaran terdapat provokasi dan gangguan dari mereka2 yang membantah karnival di atas. Main wayang jek kot. Gertak je lebey. Sebijik cam perkasa siot.

kah kah kah


Apa pun kita doakan juga perhimpunan neh berlangsung secara aman. Rekod, perhimpunan kebangkitan rakyat adalah gabungan beberapa cause yang menuntut perubahan dan tindakan dari kerajaan semasa [BN] iaitu ;


1. Pilihanraya yang bebas dan adil = BERSIH


2. TOLAK LYNAS, SAVE KUANTAN = Himpunan hijau.


3. Pulangkan hak milik kelantan = ROYALTI.


4. Selamatkan felda = Himpunan OREN.


5. Kempen anti saman ekor = KASE 

Aku sebenarnya tertarik dengan karnival ini berbanding himpunan biasa2. Siyes. Bagi aku karnival seperti neh boleh diadakan terus ke 14 negeri di seluruh malaysia. 

Ketika mengadakan karnival neh boleh la PR berkempen sekali dengan turun padang menjelaskan apa sebenarnya misi 4 cause di atas. Satu perubahan yang baik. Bukan sekadar berhimpun dan berkumpul bahkan kita boleh berpadu tenaga saling jelas memperjelaskan apa sebenarnya misi PR kepada rakyat. Well done. Yang neh aku puji.

Kat atas adalah antara gambar2 yang aku dapat di pelbagai wall facebook. Ada Aishah. Ada A.Samad Said. Walaupun hujan tetapi still mendapat sambutan. Acara kemuncak pada malam karang. Gerai TYB pun ada. Original, bukan cetak rompak. Bersama2 gerai TYB, ada juga 2 gerai lain termasuk la gerai aduka taruna.


Kalau korang nak beli tshirt murah ini la masa nya sebab dorang terus jual kat korang. Takyah post2 lagi dah. Dapat special price. Tak silap aku TYB jual sehelai rm25 kot. Kecuali tshirt ABU = asal bukan umno. Yang lain2 dalam offer price. 


Hopefully cuaca malam karang tak hujan. So lebih ramai lagi yang akan keluar. Nanti ada gambar aku update kat sini oke. Bai. 


Versi live dari selangorku ;  
 


Untuk live dari u-stream tengok kat bawah neh oke.. 





Ini pula versi rakaman dari SAMM ;



Video streaming by Ustream  
Psttt.. nak bisik sket kat kekawan umno.. ini bukan jom heboh tau. KPOP takde. Artis terkenal pun takde. Pengiklanan havoc dalam media massa pun takde. Tapi still gempak wa cakap sama lue..

kah kah kah


Artikel ini telah dikemaskini.

1. Tiada sebarangan kekacauan yang ditimbulkan oleh 15 NGO yang menentang karnival ini semalam .

2. Program ini berjaya menghimpunkan 30,000 dalam satu2 masa terutamanya ketika acara kemuncak di waktu malam. Ceramah oleh 3 pemimpin tertinggi parti pakatan rakyat.

3. Acara di akhiri dengan ucapan penutup oleh dsai.

4. PR meletakkan harapan bahawa mereka akan menurunkan harga minyak, mengkaji AES, PTPTN dan memberikan pendidikan percuma untuk anak muda. Di samping itu menurunkan cukai kereta dan membantu meringankan beban rakyat setelah memerintah kelak.

5. Acara tetap berlangsung meskipun hujan sekejap2 turun.

6. Perhimpunan ini akan diteruskan di kelantan pada 16 nov dan seterusnya akan menjelajah beberapa buah negeri sebelum berakhir di bukit jalil. Antara negeri yang akan dijelajah ialah perak, pahang, kedah dan johor.      

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...