Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 1 November 2012

Hoi anak Chua Soi Lek, meh sini kejap.


Aku respect la dengan anak CSL tue. Kemain dia beria2 jadi hero dalam seme isu dan topic semasa. Asal ada isu semasa, muka dia mesti terpampang menyibuk menyelit kat sana sini. Dalam satu sudut nampak macam dia beria2 buat kerja.

Dalam satu sudut lain pula dia sekadar nak kan nama dia tertulis dalam bahan berita jek kot. Almaklumla semakin banyak cerita mengenai dia masuk berita maka orang akan semakin mengenali dia. So dari situ dia nak bentuk sesuatu imej dan persepsi untuk diri dia. Taktik2 macam neh dah biasa sangat dah dilakukan oleh politician. Orang2 akhbar pun dah boleh baca dah. Tapi sebab orang2 akhbar pun berkaitan rapat dengan politician nak taknak dorang pun layankan aje.

Semalam kosmo ada update satu isu. Masalah yang berlaku di labis. Jom baca apakah masalah itu terlebih dahulu ;

Sejak enam bulan lalu, pekebun kelapa sawit di Kampung Tenang di sini tidak mempunyai pilihan selain terpaksa melalui jambatan kayu yang reput walaupun mengetahui bahaya menanti mereka.
Bukan itu sahaja, keadaan jambatan itu yang merentasi Sungai Kepoh itu menyebabkan aktiviti membawa hasil buah sawit dari kebun kerap tergendala.
Jambatan berkenaan menghubungkan Kampung Tenang dengan Hutan Lipur Taka Melor iaitu kawasan kebun milik penduduk.
Hasrat pekebun menggantikan pokok getah tua juga turut terbantut kerana jambatan itu tidak boleh dilalui kenderaan.
Seorang pekebun, Mohd. Azli Atan, 35, berkata, dia kecewa kerana jambatan kayu yang berusia lebih 20 tahun itu masih belum dibaiki.

 Apa yang perlu korang tahu?

1. Jambatan neh dah rosak lebih kurang dekat 6 bulan dah.

2. So maksudnya selama 6 bulan ini juga la penduduk2 di sana menghadapi masalah ini.

Baikla. Apa kaitan jambatan rosak di atas dengan anak CSL pula?


Rujuk sini.

Dalam parlimen labis ada dun. Berapa dun aku tak pasti. Tapi masih ingat PKR Tenang? Tenang tue duk dalam parlimen labis. Tenang yang mengalahkan cikgu normala wakil pas ketika itu. Sekarang korang yang pilih menangkan bn kan? Apa jadi? Dapat segala2 kemudahan yang dijanjikan? Dapat jambatan baru? Dapat itu neh? Tak dapat?

PADAN MUKA.

Kalau pun korang pilih pas dan korang tak dapat apa2 dari pas disebabkan sekatan ekonomi ala israel yang dilakukan oleh bn tapi korang still ada harapan dapat apa2 dari bn. Bn neh taktik dia mudah jek. Segala2 yang dia kuasai kalau dia tak dapat kuasai kembali, dia akan bagi macam2 untuk kuasai apa yang dia tak kuasai tue. 

Sama macam sekarang. Dia tak dapat majoriti kuat dalam pru - 13. Tue yang beria2 bagi macam2 yang tak macam2 sangat pun pada aku. Tapi kira ada la juga sesuatu berbanding dulu2 kan. So kenapa jadi benak sangat bagi undian kepada bn kalau akhirnya jambatan rosak pun tak dapat pembelaan? Sebab tue aku cakap PADAN LA MUKA ko. Undi la bn lagi. Kan dah dapat.

kah kah kah

Berbalik kepada masalah jambatan yang rosak tadi. Sekarang benda neh berlaku di labis. Labis yang mana diwakili oleh anak chua soi lek neh hah. Dia sepatutnya jaga labis. Itu la kerja dia. Sebab tue orang vote dia jadi wakil rakyat bagi parlimen labis. Tapi tahu dia buat apa? 

Owhh dia sibuk menyemak dalam isu2 di selangor. Juga isu2 hudud. Sibuk nak jadi jaguh dan tunjuk jaguh. Jaguh ke kalau penduduk yang sendiri wakili pun terpaksa gunakan jambatan uzur nak mampos? Jawab la Chua Tee Yong..

Sumber berita ;

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1101&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...