Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 9 Disember 2011

Wey Shahrizat, rm2juta mana? MIC yang tanya bukan PR lah oiii..


kah kah kah

kah 

kah 

kah

kannnnnnnntoiii !

Habislah lue shahrizat. Lue dah kantoi rm250juta sebelum neh. So apa je dengan rm2juta ye tak? Isu disini ialah ;

1. Shahrizat edar rm2juta kepada rakyat melalui wakil rakyat bn.

2. RM2juta tersebut ialah untuk orang india yang memerlukan [orang susah].

3. Hal neh dihebahkan kepada berita setempat bagi menimbulkan persepsi baik terhadap bn.

4. Bantuan rm2juta oleh shahrizat neh akhirnya tidak sampai pun kepada orang india yang kesusahan tue.

Apa yang berlaku? Jeng3x..

5. Yang berlaku adalah sebaliknya. MIC telah menghantar 207 borang permohonan [bagi kawasan parlimen batu sahaja] namun umno cawangan [batu] telah menolak sebanyak 43 permohonan sebab mereka bukan pengundi berdaftar di batu.

Aik? Jeng3x.. kalau nak membantu mana boleh pilih2. Adatlah tinggal tempat lain, kerja tempat lain, mengundi tempat lain. Susah juga nak memohon bantuan di kawasan tempat dia mengundi. Betul tak? Takan semata2 mengundi tempat lain permohonan dia gagal. Dia dah susah dan layak patutnya lulus je. Melainkan.. jeng3x.. Ha Ha Ha..

6. Tiba hari yang dijanjikan, pemohon yang dapat bantuan tunai hanyalah sebanyak 70 orang. MIC batu diberitahu oleh penyelaras bantuan iaitu Datuk Yahaya Mat Ghani bahawa dalam sampul terbabit ada rm200. Tetapi orang yang dapat bantuan bagitau deyyyy dalam neh ada seratus sahaja larh.

Aikkk???? Kannnnntoiii.. 



7. Jadi MIC batu dah bengkek.  Mula2 daripada 207 yang dia hantar, 43 rejected. Then last2 yang dapat hanyalah 70 wakil. Memburukkan lagi keadaan ialah wakil bn [wakil memberi bantuan daripada kementerian shahrizat] dia cakap psttt2x.. dalam sampul rm200.00 beb.Masyukkk.Tapi last2 hanyalah seratus. Orang2 yang terlibat plak tuduh MIC songlap duit bantuan. Bengang punya pasal MIC batu buat siasatan.


8. Mula2 dia tanya yahaya. Deyy lue tipu sama saya hah. Lue kata dalam tue ada rm200. Tapi orang dapat bantuan cakap seratus sahaja. Lepak2. Sebenarnya itu shahrizat belum kasi wang sama saya lagi. Ya ka?.Yalah.. pasal apa saya mao tipu. Wokey2. Lue duduk sini diam2.

9. Lepas tue MIC Batu pergi check dengan kementerian shahrizat pula. Kementerian shahrizat sahkan duit tersebut dah diagihkan. Last2 MIC batu bengang. Sorang cakap gini, sorang cakap gini. Mana satu yang betul neh? Rupanya ada orang lagi pandai belit dari aku [MIC]. Sohai. 

10. Bagi membuktikan yayaha dan shahrizat di pihak yang benar, maka MIC batu minta dedahkan bukti dokumen. Dalam pada itu pas mempersoalkan shahrizat apsal dia edar wang rakyat pada wakil bn?  Memandangkan itu wang rakyat sudah semestinya larh rakyat berhak menikmati ia tanpa kira parti.

Muahahahaah..

Sendiri punya geng pun kena kencing. 


kah kah kah

Padan muka.


Sumpah lawak siot!

Pas persoalkan shahrizat isu edar bantuan disini.
MIC persoalkan isu bantuan tunai disini.


Ameno : Apa pun tak boleh lah depa neh.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...