Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 7 Disember 2011

Polis siasat Azmin Ali pasal perkataan "robohkan tembok penjara".


Alahai.

Apa larh malang nasib rakyat malaysia dapat polis macam neh? Polis ada masa ko pergilah buat kerja2 yang sepatutnya. Antaranya tangkap penjenayah dan fikirkan cara yang terbaru dan strategik untuk tanggani penjenayah yang semakin kreatif dalam melakukan penjenayahan.

Rasanya perkataan ;

"Robohkan tembok penjara"

Bukanlah isu yang begitu serius untuk difikirkan dan disiasat oleh pdrm. Malahan ia adalah satu perkara yang benar2 membuang masa. Sedangkan file jenayah di atas meja pegawai ko semakin tinggi dan menimbun. Kes yang tidak berjaya diselesaikan lebih banyak daripada kes yang berjaya diselesaikan. Dan inilah yang berlaku bila tiada mana2 agensi mengaudit cara pdrm buat kerja. Ini ialah perkara yang benar2 membencikan. 

Kenapa sibuk sangat siasat orang2 politik dan mengabaikan tanggungjawab sebenar ko? Menyiasat orang2 politik bukanlah kerja utama ko pun. Orang2 politik biasalah buat statement berapi2 memang hebat tetapi bukanlah ada keberanian mahu merealitikan apa yang dorang maksudkan. Tidak kah ko belajar sesuatu hasil hubungan akrab ko dengan bien selama neh? Ko patut sudah belajar bukan? Dorang [politikers bien] lebih mahir dalam membuat statement2 begini. Pernah ko melihat dorang merealitikan apa yang dorang maksudkan? Dorang tidak.

Dorang pandai cakap terbalik. Kalau dorang sebut pasal A, dorang sebenarnya sedang memaksudkan B. Banyak ahli politik bersikap begini. Ini penyokong depa panggil aura. Dan aku pula memanggil ia sebagai ketpol. PDRM patut lebih mahir tentang neh. Aneh. Ko benar2 tidak pandai berfikir. Sebab itu agaknya kerja2 bodoh sebegini dibuat oleh pdrm. Ia benar2 memualkan.

Berhentilah PDRM. Berhentilah sebelum lebih banyak orang yang menghina ko. Sebelum ko sibuk marah rakyat yang asyik hina ko, lebih baik ko semak dan selidik dulu diri ko apa punca seme neh berlaku. Ia bukan datang dengan sendiri. Ia bersebab.

Ameno : Menjaga hal ehwal politik ialah bidang kuasa pdrm ka?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...