Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 8 Disember 2011

SPR nak belanjakan juta2 lagi untuk beli dakwat kekal.

Lagi. 

Di ulangi lagi.

Baca bawah neh sat ;

Mengulas lanjut, Wan Ahmad juga dipetik oleh Berita Harian sebagai berkata, SPR akan membelanjakan kira-kira RM5 juta membeli dakwat baru kerana dakwat kekal yang sepatutnya digunakan pada PRU-12 2008 sudah dilupuskan selepas tamat tempoh. -mkini-

Adoiii lah.

Sakit ahti aku membacanya. rm5juta bukanlah tak berbaloi digunakan untuk beli dakwat kekal. Memang berbaloi andai ia benar2 sesuai dengan jenis, label, kualiti dan blablabla sebagainya. Tapi masalahnya di malaysia neh kita sudah ada dakwat kekal. Tak payah susah2 nak beli lagi. Benda neh pun bukan nya makanan. Kalau tarikh luput pun apa ada hal? Dakwat je pun. 

Apa kata uji dulu dakwat yang sedia ada tengok samada ia mengakibatkan kesan negatif ataupun tidak andai digunakan. Rasanya sangat2 membazir dakwat yang sedia ada dibuang begitu sahaja. Apalah bengap sangat spr bila dah berani buang duit beli dakwat lepas tue tak digunakan. 

Sekarang andai terbukti dakwat neh benar2 tidak boleh digunakan lagi, spr layak ganti balik duit rakyat yang telah terbazir disini. Apakah ko slumber mak enon berfikir selepas membuang duit, rakyat akan buat tatau jer dengan perbuatan ko? Adakah ko merasakan ko boleh berjalan dengan lengang kangkung selepas membazirkan wang rakyat? Ketpol. Dalam mimpi ko boleh larh. 

Ada baiknya spr mendedahkan dakwat kekal yang ada dalam simpanan kerajaan neh benar2 bermasalah andai digunakan. Buktikan ia dengan fakta dan bukti yang jelas. Bukan main cakap2 jer. Cakap2 ko dah tak laku waima satu sen pun. Sebab korang sendiri yang suka menipu. Dan dikantoikan banyak kali plak tue.

Buat ujian kimia lebih kurang lah. Lantik 3 pihak. Satu spr, satu pembangkang dan satu lagi bebas.Aku dengan sengaja tidak mahu percaya dakwat itu dah luput tarikhnya. Dengan spr, lebih baik korang jangan percaya langsung. Dorang ada phd dalam ilmu belit2 1malaysia beb.

Ameno : Berlakon je pandai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...