Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 16 Januari 2011

Kenapa usik raja di malaysia?

Adoiii neh yang saya rasa geram sangat dengan pakatan rakyat neh. Nampak sangat dorang neh ngok-ngek takde kerja dah nak buat sampai mempertikaikan kuasa raja2 di malaysia. Tengok bukti2 di bawah ini yang saya petik khas dari surat khabar utusan pakatan ;


Tolonglah pakatan. Tolonglah terima dengan perasaan terbuka. Malaysia neh mengamalkan sistem demokrasi beraja. Raja adalah ketua negara. Isteri raja ialah wanita pertama. Manakala piem ialah pemimpin negara. Piem memerintah negara mewakili Agong. Agung berhak untuk tidak setuju dalam apa2 perkara yang mana Agung rasa akan menjejaskan rakyat. Pemimpin2 tak boleh ugut Agung. Pemimpin2 negara juga tak boleh memperdayakan Agung dengan kuasa, harta dan pangkat. Agung malaysia sekarang [yg kita miliki sekarang] adalah Agung yg mahu buat perubahan kerana Agung itu sayangkan rakyat. Sebab itulah bini Agung pakai tudung.

Oleh itu saya minta seluruh pemimpin2 negara hormatilah hak agung, raja dan sultan kat malaysia neh. Tolong hormati mereka dan jangan suka cakap tak serupa bikin.


Saya memang bersetuju, raja tak seharusnya kebal dari hukuman bilamana mereka terbukti bersalah. Saya terima tetapi macam saya katakan tadi, jangan suka cakap tak serupa bikin. Jangan suka berkokok benda yang dia sendiri buat. Kalau pun nak marahkan rakyat yang menentang kezaliman pemerintah, jangan sesekali heret nama Agung, sultan dan raja demi mengekalkan kuasa.

Jangan lupa, ada yang Maha-Raja di dunia ini iaitu Allah swt. Sekebal2 pemerintah di malaysia untuk kekal berkuasa, mereka tak kebal dari hukuman dan pengadilan Allah swt.

Ameno : Bercakap mmg berapi. Even api pun kalah. Heh

Sumber gambar rakan fb di sini

Share this

0 Comment to " Kenapa usik raja di malaysia? "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...