Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 17 April 2019

DAP Dipersoalkan Kenapa Focus Kepentingan Satu Kaum Sahaja..

KAMARUL YUSOFF | ISU KAUM : MENGAPA PERLU ADA DWI STANDARD?

Banyak pihak yang bersetuju bahawa punca kekalahan terbesar PH dalam dalam tiga PRK terakhir di Cameron Highlands, Semenyih dan Rantau adalah kerana pengundi Melayu.

Begitupun, tidak pula kedengaran suara lantang pemimpin DAP yang mendesak pimpinan PH supaya melakukan sesuatu bagi meningkatkan sokongan pengundi Melayu kepadanya.


Sebaliknya, bila segelintir pengundi India mengubah sokongan mereka kepada BN dalam PRK Rantau baru-baru ini cepat pula Timbalan Setiausaha Agung DAP, V Sivakumar, bersuara.

Kata V Sivakumar, kaum India berasa kecewa kerana jangkaan mendapat peluang dalam sektor awam, perniagaan, pembinaan, pendidikan, pertanian dan sebagainya tidak dipenuhi.

PH, gesa beliau, perlu bertindak segera dengan memandang serius dan mengambil tindakan ke atas isu-isu yang membabitkan kepentingan kaum India, sebelum “nasi menjadi bubur”.

Kenyataan beginilah yang sebenarnya membuatkan banyak pihak merasa ragu-ragu bila DAP mendakwa ia adalah sebuah parti politik yang tidak memperjuangkan konsep perkauman.

Bukankah dwi standard namanya bila menolak perjuangan membela kaum Melayu atas alasan ia perkauman tetapi masa sama menerima pula perjuangan membela kaum India atau Cina? - 17 April 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...