Ahad, 13 November 2016

Kejap Polis Tumbuk, Kejap Budak Zuraidah Pukul, Lepas Tu Zuraidah Pula Dikatakan Tumbuk Jamal - Yang Mana Satu Betul Neh Jamal?

KAHKAHKAH
KAHKAHKAHKAH
KAHKAHKAHKAHKAH
KAHKAHKAHKAHKAHKAH

Hadoi.

Hidung baru keluar darah sikit. Takan dah gila kot. Eh jap. Jamal memang bukan dah lama gila ke?

KAHKAHKAH!

Jamal dan Gerakan #Merah hari neh buat kecoh kat Ampang. Zuraidah Kamaruddin, Ahli Parlimen Ampang hari neh bersama kumpulan #BERSIH5 buat kempen tentang BERSIH di sekitar Ampang. Edar-edar risalah apa semua. Ketika sedang sibuk buat kerja-kerja kempen, si Jamal dan gengnya datang menyemak dan menimbulkan kekacauan sehingga polis yang berada disitu perlu masuk campur bagi mengawal keadaan.


Ketika sedang kelam kabut itulah hidung Jamal Yunos sedang berdarah. Puncanya tak ketahuan tetapi dipercayai ditumbuk secara tak sengaja oleh geng2 dia juga. Sebab polis hanya memegang badan dan tangan dia. Mana ada usik muka langsung kalau kita perhatikan rakaman yang tersebar di media sosial.

Dalam rakaman yang tersebar juga, Jamal yang memulakan aksi menolak anggota polis yang kemudiannya polis bertindak balas dengan memegang anggota badan Jamal.

Kemudiannya insiden meleret kepada aksi tolak menolak antara gerakan #Merah dengan pasukan polis yang terpaksa berhempas-pulas menenangkan gerakan Merah yang berkeras untuk keluar dari shopping-complex. 

Tujuan pasukan polis berbuat demikian ialah untuk mengelakkan dari berlakunya kejadian yang lebih ganas ini kerana jika gerakan Merah dibiarkan keluar mereka mungkin akan berjaya mengejar kumpulan BERSIH 5 dan seterusnya mungkin berlaku insiden yang lebih buruk. Ini berdasarkan kepada tingkah laku Jamal dan ahli kumpulannya yang mengejar geng2 BERSIH 5 yang sedang giat berkempen kat situ.

Dalam kejadian tersebut juga, Jamal punya gila, sanggup biarkan darah kering melekat kat hidung dia semata-mata nak jaja kat media.


Padahal boleh je pergi tandas dan bersihkan darah tu. Bukan banyak mana pun nak dijaja2 ke orang. Sebelum ini Jamal pernah kongsikan satu aksi dia dipukul kayu. Kononnya nak tunjukkan kepada orang awam betapa dia kuat. Kuat otak kaw. Hidung berdarah sikit dah merengek-rengek macam la sakit sangat siap jaja darah kering lagi untuk raih simpati. 

KAHKAHKAH

Dalam isu hidung Jamal berdarah ini juga, pada awalnya Jamal mengatakan polis tumbuk dia. Berulang kali dia bercakap yang polis tumbuk dia, polis tumbuk dia.

Lepas seketika, tiba-tiba dia cakap kat media yang budak2 Zuraidah pula yang bantai dia. Dia kata YB Zuraidah yang arahkan budak dia untuk pukul Jamal.

Kemudian tak sampai 10 saat dari kenyataan di atas, dia kata Zuraidah tumbuk dia.

Apahal dia tu?

Dementia ke apa?

KAHKAHKAHKAH!

Kejap polis tumbuk. Kejap budak2 YB Zuraidah tumbuk. Kejap Zuraidah tumbuk. Yang mana satu betul?

Kalau ikut rakaman video jangan kata pendemo BERSIH, Zuraidah punya batang tubuh pun takde dalam kejadian tu tau. 

Yang ada geng2 Merah dan anggota polis je.

Dan kalau kita perhatikan video tu, masa awal2 Jamal diarah ke belakang (kembali kepada geng2 dia) oleh 2,3 anggota polis, tak berdarah pula hidung dia time tu.

Start berdarah masa budak2 dia tengah kecoh2 nak keluar. Dia tiba2 muncul kata polis tumbuk dia, polis tumbuk dia. 

Sebenarnya aku syak bebudak dia juga tercederakan dia semasa aksi tolak menolak tu. Dia dah malu la tu nak mengaku geng2 sendiri terbantai dia.

Tak pasal2 polis, budak2 Zuraidah dan Zuraidah yang dia tuduh2 mencederakan dia. Choiiii.



Rakaman video ;

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...