Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 12 Mei 2016

Selepas Dikutuk Kerana Berceramah Dekat Kerusi, Ini Respon Mat Sabu!

Pfttt.. kelakar la pula.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH KAH

Semalam. Abang Mat ada upload beberapa gambar sekitar lokasi ceramah kat dalam page rasmi dia di efbi.

Rujuk ;


Mula aku tak baca komen. Aku tengok gambar-gambar tu je sambil berkata dalam ahti ceramah ka neh? Mana orang? Yang dok kat tempat gelap2 tu ka? Ada la aku nampak sorang tapi yang lain mana? Takan jadi halimunan kot.

Then scroll kat ruangan komen.

Mak ai..

Kena sindir kot kau abang Mat.

KAH KAH KAH


Aku pun pelagi. Screenshot laju2 dengan niat nak mempadanmukakan pembangkang.

Tu la. Time orang percaya kat korang. Yakin kat korang. Sungguh-sungguh korbankan masa, wang ringgit malahan ada yang hilang kerja, hilang mata pun ada time demo ketika dimotivasikan berapi-api oleh pembangkang tentang perjuangan namun sayangnya masa tu semangat rakyat diperkotak-katikan oleh pembangkang seolah2 kami neh takde value disisi kamu. Punya bersatu rakyat menggila nak tumbangkan rejim zalim, pembangkang pula bersatu dok buat benda lain bagi mempertahankan kelangsungan hidup rejim zalim.

Setelah rakyat dikenakan sebegitu rupa, dipermainkan dengan sebegini hina maka rakyat sudah hilang kepercayaan. Kerana mereka juga punya ahti dan perasaan. Akal dan penilaian. Bukannya membongak buta2 mempercayai pembangkang macam takde otak.

Apa yang korang dapat adalah cerminan dari sikap, tindak-tanduk dan cara korang melayani rakyat2 yang ikhlas mahukan perubahan. Orang dah bosan dengan ceramah. Ceramah.Ceramah.Ceramah. Tapi lepas tu sibuk p salam Mahathir. Sambung lagi talian hayat BN. 

Rakyat kena tiaw konon tak reti-reti nak berubah. Siap baling microfon lagi konon marah sangat. (Malam tadi ada baling microfon tak? Saja tanya. Hehehe) Pada rakyat yang tak reti-reti nak berubah tapi soalnya korang yang dah bertahun2 jadi pembangkang reti ke berubah pun? Ada ke mengkaji salah silap kelemahan dan kekurangan diri sebelum mengeji pengundi, ada?

Fikir punya fikir. Rakyat yang undi BN dipersalahkan dengan teruk tapi dalam masa yang sama bagus sangat ke prestasi pembangkang kita? Yang ponteng parlimen pun ramai. Yang ada dua jawatan wakil rakyat, satu DUN satu PARLIMEN tak menjalankan tugas dengan sebaik mungkin pun ramai. Yang sembang huha huha hasut rakyat lawan rejim zalim tetapi lepas tu bila dah berjawatan dalam pentadbiran, perjuangan ke mana kejar projek je lebih pun ramai. Layak ke Mat Sabu nak sound rakyat bila barisan kepimpinan pembangkang pun celaru dipenuhi oleh orang2 bermasalah dan tak tentu hala? Pirahhhhh mabuk! Ada ahti nak betulkan kita, kau sendiri jalan pun senget tak fikir pula. 

Perghh terasa like a boss pula.

KAH KAH KAH

Oke berbalik pada tajuk artikel. Selepas ditiaw, Mat Sabu Official update sikit. 

 
Dengan bangganya bagitau pernah berceramah dekat 3 orang yang hadir je. Duhh. Aku rasa betul la PAN kena pilih ketua yang baru. Tolong la cerdik sikit dalam memilih kepimpinan. Jangan bersandarkan kepada apa yang dia pernah buat sebaliknya apa yang dia boleh buat. Apa yang dia pernah buat ialah sejarah. Ia bukan jasa yang kau kena usung/ingat/pertahankan sampai mati. Sebab tu nak letakkan dia sebagai leader. Boleh claim kredit tetapi setakat itu sahaja. Apa yang dia akan buat, boleh buat ialah penentu kepada apa yang PAN aspirasikan. Sama macam pengikut2 Hadi dok bangga dengan tindakan2 lampau Hadi bagi mengenang jasa Hadi sebagai pejuang begitu juga geng2 PAN yang dok berbangga dengan perkara2 lampau Abang Mat. Omaigod. Baru aku perasan. Penyokong PAN dan PAS serupa dan seiras gitew. 

KAH KAH KAH!

Pernah berceramah dekat 3 orang. Nak rasa bangga dengan perkara silam. Tengok situasi Abang Mat, tengok situasi. 

Situasi hari neh jika kau berceramah dekat kerusi orang gelakkan kebodohan kau.

Situasi dahulu berceramah takde orang ialah bukti semangat kau nak melawan, mendidik, mengubah dan berjuang.

Situasi hari neh kau berceramah jika yang hadir itu pakcik kerusi, makcik kerusi, anak kerusi itu maksudnya ada something wrong dengan tindakan2 kau sehingga membuatkan rakyat boikot atau tak hingin nak mendengar percakapan kau.

Malaysia dulu dan sekarang telah melalui pelbagai proses perubahan.

Oleh kerana itu tak boleh juga Abang Mat nak statikkan pemikiran.

Kau juga perlu berubah. Berbanding nak rasa bangga kekonon pernah berceramah pada 3 orang yang hadir je sebaliknya rasa la malu sebab tak berjaya nak memperbodohkan rakyat dengan propaganda murahan korang lagi. Zaman teknologi giat membangun dengan begitu pesat bukan itu caranya kau counter sindiran umum terhadap prestasi pembangkang yang jauh merosot. Sebelum baling microfon kekonon kata rakyat tak reti berubah elok ketuk microfon tu atas kepala sendiri moga2 akan timbul la idea macam mana nak mengubah diri sebelum mengubah pengundi.

Abang Mat kemudiannya berkongsikan satu lagi gambar.


Dan selepas melihat gambar neh, aku kali neh seriyus. Kali neh kalau Abang Mat tak katok kepala dia dengan microfon jangan salahkan aku jika aku yang akan katok kepala dia dengan microfon lepas tu.

KAH KAH KAH!

(RUJUK)

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...