Rabu, 16 September 2015

Perhimpunan Merah Bakar Suar, Bawa Senjata, Kutuk Pendatang Babi.

Perhimpunan merah.

Pembukaan rasmi. 

Aku taknak sentuh apa-apa. Aku cuma nak tanya. Polis nak siasat atau taknak kenyataan lelaki yang berada di dalam video kat bawah neh. 

Kumpulan Merah Hasut Langgar Bukit Bintang
"Di Kedah, 10 ribu akan datang.Di Penang akan turun ke Kuala Lumpur sebanyak 10 ribu orang.Di N9 pun turun 10 ribu orang" - KUMPULAN MERAHHAHAHAHAHA. Kelakar betul dorang punya cakap besar.Dan polis tak siasat ke neh?"Biar ada permit atau takde permit, kita akan terus langgar Bukit Bintang" - KUMPULAN MERAH N9Itu bukan hasutan untuk berbuat kekacauan ke macam mana?
Posted by Ameno World on Tuesday, September 15, 2015
Dia sebut, "biar ada permit atau tiada permit, kita akan terus langgar Bukit Bintang".

Bayangkan jika Adam Adli yang menyebut begitu? Hishammudin Rais, Maria Chin, Rafizi atau geng2 pembangkang, agak2 korang laju ke tak laju PDRM keluarkan statement untuk menyiasat?

Oke, begini. Aku tak menyokong akta hasutan terhadap mana-mana individu. Cuma yang aku nak tekankan ialah keadilan. Kenyataan yang lebih kurang serupa jika dibuat oleh geng2 pembangkang, selalunya laju2 je mereka kena siasat tetapi jika puak2 dorang yang buat, apa tindakan pun takde. Ini adil ke tak? Cuba korang semua fikir.

Itu malam tadi punya cerita. Ini pagi punya kisah pula. Sejak dari awal pagi perhimpunan Merah dikenali dengan nama perhimpunan 'BAS' dek gambar berikut ;





Bukan kita menyindir mereka berhimpun menaiki bas kerana kita neh pun pergi berdemo menaiki bas juga. Tetapi bas kita berhenti di pusat perhentian bas mereka pula dekat dengan lokasi perhimpunan. Kenapa? Kena angkut ramai-ramai ke macam mana? 

Kalau korang tengok gambar tue dengan teliti, jalan macam ditutup. Takde kenderaan lain selain dari bas. Woah takde rugi-rugi ke menyusahkan pengguna jalanraya ke macam mana?

Hehe.

Dan menurut kemaskini dari portal Malaysiakini, terdapat beberapa insiden yang dilakukan oleh kumpulan Merah.

Yang pertama.

- Ketika di Jalan Tun Ismail, seorang peserta berbaju merah diminta untuk mengikut pihak polis kerana disyaki membawa senjata. 

Yang kedua.

Seorang lelaki dikejar kerana membawa poster Tun Dr Mahathir Mohamad. 
Seorang petugas keselamatan yang mengawal perhimpunan itu berkata lelaki terbabit mahu memprovokasi.
Yang ketiga.
- Ashikin Yunus, 53, dari Johor mengecam ahli politik DAP Lim Kit Siang serta BERSIH sambil meminta mereka menghormati Melayu.
"Bersih ni Bershit. Cukuplah. Pendatang tetap pendatang, babi tetap babi," katanya.


Makcik mikin neh betul2 biol. Istilah pendatang tak boleh digunakan lagi terhadap kaum cina dan india kat negara neh. Mereka ialah taraf warganegara seperti melayu. Taraf warganegara diberikan kepada kaum-kaum tersebut oleh pimpinan2 UMNO juga. Jadi kalau makcik Mikin tak puas ahti sangat p la maki pemimpin2 UMNO yang terdahulu. Apa kaitan dengan BERSIH dan DAP kan. 

Makcik Mikin takde kawan2 cina dan india ke atau kawan2 yang berkahwin dengan cina dan india? Ini kalau kawan2 makcik Mikin baca statement makcik kat Mkini mesti dorang malu sangat ada kawan macam makcik Mikin. Dan tua2 pun buat kerja meroyan.

Ini pula kes geng Merah bakar suar.



Selain poster yang membangkitkan sentimen 13 Mei, terdapat geng Merah yang bakar suar. Aku tak kata tindakan dia salah tetapi aku kadang naik bengang juga. Bila anarki bakar suar kemain lagi dorang kena titik kat media seolah2 macam membuat keganasan.

Tapi tak nampak pula aksi Merah neh berbeza dengan Hitam. Korang neh memang pakar bercakap dengan cermin ke apa? Dah semua sama je so tak payah kutuk orang lebih2.

Ini pula notis kerahan ek?



Padan la berlambak2 bas berhimpunan tadi. Itu kalau baru satu organisasi yang dikerah hadir. Kalau ber-organisasi-organisasi yang dikerah hadir berapa banyak bas yang diperlukan? Berapa banyak peruntukan yang dihabiskan? 

Memang buat kerja takdak faedah.

Dan punya terbukti pemimpin PARTI UMNO pun SUPPORT, Ahmad Maslan mai turun jam 11 pagi lebih tadi ;



Siap ada tandas bergerak lagi kat Padang Merbok. Dapat sokongan jitu la katakan.

Wartawan Malaysiakini buat culaan jam 1 petang sebentar tadi. Setakat neh 20,000 geng2 Merah berhimpun dan berada di atas jalan sekitar KL.

Belum pukul 2 petang lagi. Ikut rekod, perhimpunan neh boleh dianggap berjaya bagi mereka berdasarkan kepada jumlah kehadiran dan sokongan.

Bukan senang puak2 UMNO nak himpun 1,000 sekalipun. Ini pula 20,000. Walau guna taktik kerahan.

Hehehe.

Btw, ini video makcik Merah yang dok mengutuk2 orang babi tadi. Amboi. Babi sana babi sini lepas tue takbir. Apa benda yang makcik neh cuba tunjukkan sebenarnya eh? Lue fikirlah sendiri ek. 

Kah kah kah

Kbai.

Video 1 dan video 2.

Dapig is babi - Makcik Merah
Makcik Merah lepas maki DAP terus bertakbir. Adoi. Kelakar betul la.
Posted by Kami Benci Saiful Bukhari! on Tuesday, September 15, 2015

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...