Jumaat, 6 Mac 2015

Pegawai DBKL Teranjang Dan Campak Barang Peniaga Pisang Goreng - Mesti Baca.


Aku tak boleh sabar. Memang makan maki jek. Siyes. Aku berangin jek baca luahan neh. Macam %$^&%8 la. Dorang layan peniaga macam anjing. Macam takde maruah. Tercabar emosi aku tengok muka peniaga kena tindas. Lebih tercabar emosi aku bila baca luahan yang tertera.



Baca ;

Pagi tadi saya rasa sebak sewaktu melawat peniaga goreng pisang di tahanan lokap Ipd Dang Wangi KL,inikah Hak Istimewa Orang Melayu.Turut hadir isteri beliau membuat laporan polis


" Pada 4/2/15 jam lebih kurang 1900 petang saya dan suami sedang menjalankan perniagaan di tapak menjual keropok lekor dan goreng pisang yg dilesenkan oleh DBKL di Jalan Bulan 1 berhadapan Bangunan Amoda, Bukit Bintang K.Lumpur. Seramai 30 orang pegawai DBKL telah datang di tapak perniagaan saya dan bertindak menyita barangan perniagaan saya dan mencampakkan makanan sehingga bertaburan serta menyepak meja besi sy tanpa memberikan apa-apa penjelasan. Suami saya sudah memberitahu dengan baik kepada pegawai tersebut untuk mengemas barangan perniagaan kami tapi tidak dihiraukan. Semasa suami saya cuba memasukkan generator ke dalam lori bagi mengelakkan kerosakan atau kehilangan namun tiba-tiba dua orang pegawai DBKL(gambar akan disertakan) bertindak agresif mengeluarkan kata-kata kesat dan menumbuk muka suami saya yang telah mengakibatkan pendarahan di dahi dan lebam di pipi. Seorang lagi anggota DBKL bernama Othman menyepak suami saya di bahagian kaki. 

Saya cuba untuk berbincang dengan pegawai DBKL namun tidak dihiraukan sama sekali. Terdapat beberapa pegawai polis disitu namun tidak diambil apa-apa tindakan untuk meleraikan perselisihan faham tersebut. Lori saya juga telah disita berserta dengan kunci lori dan semasa saya meleraikan perselisihan faham tersebut. Lori saya juga telah disita berserta dengan kunci lori dan semasa saya sedang mengemas barangan saya di dalam lori untuk dibawa pulang seorang anggota DBKL wanita cuba menarik saya."

--------------

Aku tak suka apa yang DBKL buat pada peniaga di atas. Memberontak macam mana sekalipun apa hak mereka untuk memaki dengan kesat, terajang dan tumbuk muka peniaga? 

Peniaga dah slow talk elok2.

Akan kemas barang perniagaan.

Apa hak DBKL untuk menyita dan mencampakkan barangan perniagaan orang?

Baaaabeyyyyyyy punya orang. Tunjuk perangai gampang depan melayu. Dekat cina tak berani plak tunjuk perangai gampang. Balik2 peniaga melayu gak kena halau. Balik2 peniaga melayu gak kena kacau. Merata 1 Malaysia melayu mesti jadi mangsa. Orang meniaga tepi jalan semua kena kacau atas macam2 alasan. Lepas tue nanti menteri2 kau semua menyetan propa hidup melayu. Tapi hidup melayu pa dia kalau kena tindas macam neh? Fak ah. Aku betul2 tak boleh tengok peniaga jalanan kena tindas macam neh. Tak kira la bangsa apa pun. Sebab aku tahu perasan dan usaha mereka yang bersusah payah kerja untuk survive kat negara neh. Mana nak tanggung anak bini lagi. Bayar rumah lagi. Kenderaan lagi. Makan minum bil air api semua tue lagi. Mana boleh DBKL buat kerja setan macam neh. DBKL neh orang ke setan ke apa sebenarnya neh? Cuba cakap terang2. Senang sikit nak panggil DBKL tue setan kalau DBKL neh sunguh2 setan berbentuk manusia.

Kbai.

Sumber.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...