Isnin, 22 Disember 2014

Kerajaan Kantoi Kaw2 - Ini Iklan Kerajaan Kononnya Teksi Dikecualikan Dari GST.

Fak.

Salam jari tengah untuk Barisan Nasional dan kepimpinan Najib Razak termasuk menteri2 di bawahnya. Sesi fak ini berlaku disebabkan kerajaan BN telah kantoi habis dengan rakyat Malaysia melalui iklan GST. 

Apa yang berlaku? 

Kronologi kejadian.

Baru2 neh telah disahkan bahawa pemandu teksi akan dikenakan GST. GST akan dikenakan ke atas bayaran sewa. Maksudnya begini.

A ialah pemandu teksi.

A menyewa teksi.

A perlu membayar sewa teksi secara harian ketika bekerja membawa teksi kepada syarikat yang menawarkan perkhidmatan sewa teksi.

A dikenakan GST ke atasnya oleh kerajaan kerana A bekerja sebagai pemandu teksi iaitu individu yang menawarkan perkhidmatan teksi (pengangkutan) ke atas orang lain.

Dalam erti kata lain, disebabkan A 'membeli perkhidmatan' dari syarikat yang menawarkan perkhidmatan teksi, maka A di GST kan oleh kerajaan.

A dikenakan GST kerana memilih untuk bekerja sebagai pemandu teksi. Menjadi pemandu teksi melayakkan anda dikenakan GST. Disebabkan oleh GST itu maka selain dari sewa harian / bulanan / tahunan, A juga perlu mengeluarkan perbelanjaan tambahan bagi menampung pembayaran GST.

Sewa + GST = jumlah yang perlu A fikirkan setiap hari.

Bagaimana dengan minyak? Tol? Untung? Simpanan untuk maintain kenderaan? Kos selenggara? 

Nampak? Nampakk?

Jika syarikat yang menawarkan perkhidmatan teksi sewa menaikkan kadar sewa maka jumlah bayaran untuk GST juga akan meningkat.

Nampak? Nampakk?

Oleh kerana GST akan menyebabkan perbelanjaan tambahan ke atas pemandu2 teksi maka tiada jalan lain lagi untuk pemandu teksi menaikkan kadar tambang bagi menampung aka menyerap pertambahan kos yang perlu dikeluarkan oleh mereka.

Nampak? Nampakk?

Dan tengokla iklan kerajaan tentang GST ini. 



Memang pengguna tak perlu membayar GST kepada pemandu2 teksi setiap kali menaiki teksi. Namun. Pengguna akan terpalit dengan GST apabila pemandu teksi menaikkan caj perkhidmatan mereka disebabkan pemandu teksi dikenakan GST oleh kerajaan ke atas mereka.

Maka. Secara tak langsungnya. Kerajaan telah menipu dan manipulate rakyat Malaysia dengan iklan2 GST mereka. Kalau kita mahu, kita boleh berbincang dengan peguam2 pro rakyat untuk SAMAN kerajaan sebab telah memanipulasikan pemikiran kita melalui iklan2 GST yang terserlah kebohongannya.

Lihat lagi ;



Menerusi iklan neh, kerajaan kata bill2 perubatan tidak akan dikenakan GST. Memang betul bil2 perubatan tidak akan dikenakan GST tapi ubat2an antara yang tertakluk dengan GST dan kos perubatan akan meningkat dengan GST sebab sesetengah perkhidmatan yang ditawarkan oleh mereka tertakluk kepada pembayaran GST kepada kerajaan.

Walaupun dalam bil2 hospital atau klinik tak stated GST 6% kepada pesakit namun, kadar ataupun caj perubatan itu akan meningkat bagi menyerap pertambahan kos akibat pengenalan GST tadinya.

Nampak?

Nampakk?

Iklan2 pemanipulasian macam neh iklan2 yang memperbodohkan umat dan menipu. Sebijik macam syarikat2 yang buat iklan menipu macam iklan ubat kurus. Artis kurus jadi model syarikat yang jual ubat kurus. Iklan ubat putih. Artis putih untuk iklan ubat putih. Cuba kau amek Rosmah Mansur jadi model kau. Bagi dia makan ubat kurus. Dia kurus ke tak dengan ubat2 kau tue. Ataupun kau jadikan Ning Baizura ka ataupun Dayang Nurfaizah model iklan ubat putih kau. Tengok depa boleh putih tak dengan product2 kau. Tak faham aku dengan wanita2 bodoh yang obses dengan iklan2 bebalisme macam tue. Daripada buang duit beli product2 menyetan macam tue baik kau beli satu alat senaman + mp3 + headphone = bersenam 1 jam samada dengar lagu atau tengok tv. Lagi ada faedah. Kalau aku jadi kerajaan, iklan2 dari syarikat2 yang jual ubat kurus ubat putih ubat jerawat ubat cantik neh aku ban laju2 dulu. Sebab aku meluat tengok perempuan banyak kena tipu. Lelaki jarang dijadikan mangsa sebab lelaki memang sukar kena tipu dengan syarikat2 macam neh. Ini pun perempuan2 sewel + gila tue tak sedar2 lagi. 

Hehe.

Oke sesi tersasar dari landasan dah habis. Kerajaan takan ban syarikat2 penipu macam tue sebab kerajaan pun tipu rakyat dengan manipulate minda rakyat melalui iklan2 penipu macam contoh yang aku berikan di atas.

Ini iklan bodoh kerajaan. Segala2nya dalam iklan neh pembohong. Sama macam piem kau le.


Fak kerajaan. You go dai.

Bai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...