Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 10 Disember 2014

2 Adun PR Bergaduh Isu Kuil Di DUN.

Lawak siot.


Adun dari PAS, Dr. Rani sentap. Dr. Rani sentap sebab adun dari Kota Alam Shah main terjah masalah yang berlaku kat tempat dia tanpa minta izin ataupun kebenaran dari pihaknya.


Isunya.

1. MERU sentap KAS turun ke kawasannya tanpa memaklumkan pada MERU terlebih dahulu.

2. MERU marah sebab perkara tersebut menyebabkan satu laporan telah ditulis tentangnya dan maklumat2 yang terpapar dalam laporan tersebut adalah salah menurut MERU.

3. Maka atas sebab itu MERU kemukakan surat untuk KAS mengulas tentangnya.

4. MERU juga memberitahu KAS, jika KAS mahu turun ke tempatnya, lainkali maklumkanla terlebih dahulu. Jangan main terjah aje.

5. Kalau tak nanti MERU turun tempat KAS dan buat hal nanti macam mana.

6. KAS pula melaporkan bahawa dia turun ke kawasan tersebut pada waktu lunch hour untuk membuat tinjaua selepas membaca laporan demi laporan berkaitan perobohan kuil berkenaan.

7. KAS juga mempersoalkan tindakan MERU issue surat kepadanya berkaitan insiden berkenaan.

8. Menurut MERU, kaum india yang terpapar gambarnya dalam akhbar yang melaporkan kejadian berkenaan (mempertahankan kuil) ialah mereka2 yang TIDAK TINGGAL di sana dan ialah kumpulan samseng.

Oke. Sebenarnya ini isu kecik. MERU tak bagi KAS kacau kawasan yang MERU selia, jaga. Dan bila KAS turun, MERU rasa sentap. Bukan sebab KAS turun tapi sebab keadaan itu memburukkan keadaan dengan membayangkan seolah2 MERU tak buat kerja dan adalah pihak yang berperanan mahu merobohkan kuil tersebut.

Sebab tue MERU sebut jangan sampai MERU turun kawasan KAS dan buat hal nanti..

Nampak sangat isu tersebut antara isu bermasalah bagi pihak MERU. Sebab tue sampai dia issue surat. Nampak gayanya isu melibatkan agama neh memang isu yang bermasalah. Kalau diperhatikan sekarang baik MERU baik KAS masing2 nak tunjuk taiko. Aku syak KAS mahu mempertahankan kuil tersebut manakala MERU mungkin berniat sebaliknya. Sebab itu pertikaian wujud antara keduanya. Aku tatau sapa yang betul dalam isu berkenaan. Nak kena tunggu maklumat lanjut baru boleh buat pendirian. Tapi aksi sentap MERU memang lawak kot.

KAH KAH KAH

Tonton video ;

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...