Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 13 Mac 2014

Berita Luar Negara Laporkan Isu Bomoh Malaysia Kesan #MH370 - Rakyat Semakin Malu..

Bugima.

Bukan setakat masuk portal2 berita antarabangsa. Bahkan siap masuk dalam berita2 di station tv tempatan lagi. Aku dapat informasi bahawa berita ini dilaporkan di UK, USA dan Australia. Bahkan ada yang masuk paper.

Yang versi website kalau ada ruangan komen, tolong la jangan baca. Jangan sesekali baca. Antara portal yang melaporkan ;

 

International Bussiness Times?

HARAM JADAH..


UK lagi.

Yang kat USA lagi best. Kawan bagi masa dia tengah on air kat berita tv sana.


Tahu apa yang dia sebut? Aku diberitahu ;

1. USA laporkan isu bomoh Malaysia

2. Malaysia semakin terdesak untuk menjejaki #MH370

3. Sehingga terpaksa memanggil / menggunakan bomoh

Bugimaaaaaa betul.

Habislah dunia luar dah pandang kita semacam. Mesti dorang ingat kita neh jenis percaya pada benda2 tahyul dan khurafat bagai.

Kredibliti kita dah hancur beb. Hancur. Bayangkan kalau ada rakan2 kita yang minta kerja dengan syarikat luar.. then syarikat tengok resume.. you are from Malaysia? That is the country where the airplane was missing, right? And you were searching the missing airplane using the capability of shaman, correct? So, do you think that you can do a better job with the existence of shaman too or what? 

Tak ke haru namanya tue?

Orang luar kenal Malaysia dek gara2 BOMOH.

Kemain lagi depa mai melancong kat sini, turun dari kapal terbang, relax2 masuk KLIA sekali ternampak 3 ekor badut duduk atas tikar nak terbang ke nak mendayung ke apa ke semua boleh.. untuk mencari #MH370??? 

Tak rasa BODOH ke?

Itu tak masuk lagi bab agama.  Tak pasal2 ISLAM terbabit sama. Buat benda2 khurafat dan tahyul tapi dok sebut2 nama Allah.

Eeeee.. geram betul aku. Sakit ahti dibuatnya. Yang agensi berita luar bila dia lapor dia tak petik bomoh tue semata2. Dia petik Malaysia terus. Bila citer bab Malaysia bukan BN aje yang terkena. Dengan pemimpin, dengan rakyat semua sekali terbabit sama.

Ini tak boleh jadi beb.

Kita mesti marah Jamil Khir habis-habisan. Disebabkan dia lambat bertindak tak pasal2 satu dunia gelakkan dan anggap kita bodoh beb. Malu oii.. orang luar guna satelit, guna pesawat, hantar teknologi canggih2 kita pula sibuk p guna bomoh? Nampak sangat bangangnya disitu. Satu je cara yang mampu redakan kemarahan kita dan mampu memperbaiki imej kita dimata dunia. Kita perlu desak Jamil Khir letak jawatan. At least dunia akan melaporkan Jamil Khir letak jawatan atas insiden bomoh. So dari situ masyarakat luar akan predict rakyat Malaysia sendiri annoyed and disgusted dengan insiden tersebut tue pasal menteri kena letak jawatan. AYuh, pertahankan maruah kita. Desak menteri agama tak guna tue BERAMBOSSSSSSSSSSSSSSSS !!!!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...