Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 7 Februari 2013

Konspirasi Muhyiddin Yasin terbongkar.

Amboi.


Dah terkantoi la plak. Tengok beberapa dokumen di bawah neh hah ;


 
Buat lawatan kerja. Dah tue apasal suruh orang 'bekerja' dengan perlu hadir ke majlis lawatan kerja tersebut? Kenapa mesti macam neh? Maksud aku kenapa setiap kali PM dan TPM ke mana2 mesti dorang kena kumpul penjawat awam agar hadir ke majlis tersebut? Apa relevantnya disitu?

Ko buat lawatan kerja so ko buat je la lawatan apa2 yang berkaitan dengan nya. Contohnya melawat kawasan ke, meninjau keadaan perlis ke apa ke.. apa kaitan pula dengan penjawat awam yang disuruh berkumpul untuk sambut ko? Ini nama dia lawatan kerja ka?

Meh sini jap. Aku nak bagi idea sikit. Ko, tpm kena ubah mindset ko oke. Ko takan dapat pendapat neh dari orang2 sekeliling ko ataupun dari orang2 pro umno. Kerja depa bodek ko 24 jam jek. Kesian. Tapi takpe aku takan bodek ko. Amekla idea ikhlas aku neh oke.

1. Ko buat lawatan kerja.

2. Ko jangan susah2 keluarkan arahan untuk berkumpul sambut ko bagai.

3. Tak penting pun samada dorang sambut ko dan etc2.

4. Tak penting untuk ko menunjukkan di media bahawa ramai turun padang sambut ko.

5. Ini kerana buat apa depan tv nampak ramai tapi dalam ahti seme sumpah seranah ko? Sial. Aku dipaksa pakai baju batik. BABI betul. Napa2 weh? Semalam kena turun blablabla paksa ballaba.. malam pakai baju biru blablabla kehadiran direkodkan balblabalbal dan begitulah orang2 akan mengumpat ko dan ia tersebar disebabkan perbuatan bangang yang dilakukan oleh ko.

6. Cuba ko fikir. Media ko boleh kawal. Mulut orang ko boleh kawal? Tak kan. Kalau ko buat benda betul orang komplain takde isu sangat. Kalau ko buat benda tak betul, bila orang komplain memang isu besar. Sebab benda2 gini la menjatuhkan ko.

7. Lepas tue dok paksa2 orang pakai baju biru. Sudah la dipaksa hadir. Wajib. Kehadiran direkodkan. Tak hadir kang mula la diperhatikan. Adakah dia neh pro pr? Lepas tue nanti depan tv tunjuk ramai sokong bn. Alahai punya la sakit ahti dan tension orang dibuatnya. 

8. Cuba ko letakkan diri ko di tempat mereka. Dipaksa melakukan sesuatu yang ko sendiri tak rela, ko suka? Jangan la.. ko pun mesti tak suka punya. Dah tue kenapa buat kat orang lain?

9. Ubahlah mindset ko TPM. Menonjolkan di media kekononnya ramai yang sokong BN is useless. Baseless. Buat kerja dah cukup. Rakyat akan menilai dari kerja2 ko. Walaupun media tak bercakap tetapi jika ko buat kerja, kita orang akan automatik terasa seperti dibantu sebab semua polisi2 dan skim2 itu kita sendiri rasai. Kena rasai sendiri baru boleh tahu macam mana.

10. Jangan sesekali harapkan pujian dari kerja2 yang ko dah buat. Ingat, ko tak buat kerja dengan percuma. Ko dibayar untuk bekerja. Ko tak pernah melakukan kebajikan. Jawatan ko TPM. Dan ko dapat gaji untuk itu. 

11. Jika ko bertanggungjawab, jalankan amanah sepertimana nama jawatan ko orang akan fikir bagus orang neh. Buat kerja dengan cekap. Ada kredibliti. Jika ko gagal, orang akan kutuk dan herdik ko. Membazirkan duit pembayar cukai je bayar seseorang yang langsung tak reti buat kerja. Ini common sense. 

Ini bukan sesuatu yang teruk dan jahat. Yang teruk dan jahat ialah apabila rakyat berfikir secara rasional, pemimpin tak boleh terima kerasionalan rakyat. Kenapa pemimpin tak boleh terima? Kerana pemimpin itu zalim orangnya. Jenis yang tamak haloba. Zalim bukan bermaksud amek parang dan bunuh orang semata2. Andai ko paksa orang hadir ke event yang orang sendiri tak rela nak hadir, itu juga merupakan satu kezaliman. Fikir2kan oke. 

Bai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...