Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 6 Februari 2013

Ali Rustam menyanyi lagu UNDI BN. [Video Inside]


BRIM 2.0 sedang giat diagihkan sekarang neh. Aku dapat info yang plan kerajaan ialah agihkan BRIM 2.0 sebelum tahun baru cina tiba. Mungkin selepas tue dorang ada perancangan lain. Tue yang dorang plan BRIM 2.0 kena diedarkan selewat2nya sebelum tahun baru cina tiba atau pada perayaan tahun baru cina.

Seperti yang kita sedia maklum, sekarang neh wakil parti, samada dari BN mahupun PR boleh hadir ketika menyampaikan sumbangan BRIM 2.0. Ia tidak tertakluk kepada wakil dari BN semata2. Ini bermaksud wakil rakyat PR pun boleh menjadi tetamu rasmi sampaikan sumbangan tersebut.

Tetapi adakah majlis tersebut boleh diselitkan dengan kempen2 politik? Maksud aku boleh ke mana2 wakil rakyat dari mana2 parti politik termasuklah ketua menteri melaka menyelitkan unsur2 politik dan ajak mengundi sesiapa sekalipun ketika mengagihkan sumbangan berjumlah rm500 itu?

Lihat bawah ;

 

Kata2 yang dikeluarkan sangat jelas. Ali Rustam ajak mengundi BN. Jika Ali Rustam boleh berbuat demikian, adakah perkara yang sama boleh dilakukan oleh mana2 wakil rakyat dari PR pula?

Jika mereka mengajak mengundi PR boleh tak di majlis sumbangan BRIM 2.0?

Harus diingat BRIM 2.0 ada disebabkan peranan pembangkang yang semakin kuat di malaysia. Disebabkan itulah BN beri BRIM. Jika PR / pembangkang lemah, BN pun tak heran nak beri bantuan apa seme neh.

Jadi sedikit sebanyak PR dan rakyat khususnya, berperanan dalam mewujudkan BRIM.

Jadi oleh yang demikian jika BN dilayakkan berkempen kerana bantuan ini direalisasikan oleh kerajaan pusat, sudah tentula PR pun boleh berkempen kerana bantuan ini wujud disebabkan peranan mereka. Betul tak?

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...