Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 18 Oktober 2012

MB Kedah ko mai sini kejap.

Kedahlanie mendedahkan muka pengyonglap wang di kedah. Ini antara mereka2 yang berjaya memburukkan prestasi pentadbiran kedah di mata audit. 


Yup.

Gambar blur. Aku pun tatau macam mana nak cam dia neh. Kalau gambar macam neh ko bagi kat aku silap2 seme orang bermisai aku suspect sebagai dia.

kah kah kah

Aku tertarik dengan penerangan yang diletakkan oleh blogger kedahlanie.

3) Dia adalah KCS yang memegang jawatan penting di bahagian Perumahan Pejabat SUK dan pembuat keputusan dalam banyak perkara penting di bahagian tersebut.

4) Dia adalah orang kanan, rakan rapat dan kroni kepada Dato' Rasli Basir SUK Kedah yang didesak meletakkan jawatan.

Aku ada kedai.

Aku ada pekerja. Pekerja aku buat salah. Engkar. Takmo dengar cakap. Melawan. Mencurik. Biadap. Songlap. Apa yang aku boleh buat untuk menyelamatkan kedai aku daripada hancur?

Pecat la dia.

Berambos ko dari kedai aku oii mangkok ayun.

Ko takan desak pekerja ko letak jawatan. Tapi ko akan nyahkan dia by any means. Ini kedai aku bukan kedai dia. Kuasa atas aku bukan atas dia. Pasai apa aku kena desak dia lepaskan jawatan plak?

Aku heran. Jika dia dipecat dari awal akan berlaku kah penyelewengan2 tersebut? Yang terlibat bukan makan 1 atau 2 ringgit. Tapi makan juta beb.

Bila kita gagal pecat orang jangan kita salahkan orang kerana kita gagal pecat dia. Tapi salahkan diri kita sebab kita tak pecat dia. Dia bersalah sebab songlap tetapi yang tak pecat dia lebih bersalah lagi sebab membiarkan si pengyonglap wujud di jabatan tersebut.

Membiarkan si penyonglap duduk kat situ bererti kita sokong segala aktiviti2 penyonglapan tersebut. Kita pihak yang ada kuasa untuk memecat sebab kita yang bayar gaji guna wang pembayar cukai. Takan perkara sekecik2 neh pun tak boleh fikir?

Yang aku heran tue..benda tue seme berkaitan rapat dengan kelulusan pembayaran yang direct kena apply dari jabatan lain. Contohnya bahagian perumahan dah dispot ada penyonglap. So pas kedah boleh berkerjasama dengan pihak yang uruskan baucar pembayaran. Maksudnya kat sini pantau / spy aktiviti dia.. spy tatakerja dia. Faham tak?

Dorang boleh hold payment. RM2.55juta bukan payment kecik. Dorang boleh masuk campur dalam pentadbiran atas nama siasatan. Nampak tak betapa lemah, lembik dan teruknya hujah mereka mempertahankan pas kedah?

Sorry la der. Sorry. Akal aku tak boleh terima alasan neh. Konar tang mana sekalipun jelas terbukti terang lagi confirm ini kelemahan pentadbiran pas di kedah.   

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...