Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 14 Oktober 2012

Hot : Empangan Selangor kehilangan air secara mendadak..

Betul beb.

Mula2 aku ingatkan satu propaganda jek. Lepas tue selepas salah seorang rakan AMK pergi check untuk pastikan apa yang kami baca di portal berita di internet tue betul ke tidak, nampaknya ia bukan propaganda. Ia perkara yang benar dan sudah tentu kami agak keliru kenapa boleh jadi begitu..

Selepas tue masuk tv3. Macam biasa la mesti pembangkang kena punya. Tapi aku takmo sentuh bab tue. Bagi aku normal la tue bien salahkan pembangkang. Kalau tak salahkan pembangkang takan nak salahkan dorang plak. Lagipun selangor under pembangkang so memang la kena salahkan pembangkang.

KAH KAH KAH

Citer dia gini. Member aku ada p empangan sungai selangor. Seme neh berpunca gara2 dari posting2 yang dimainkan oleh laman web mynewshub ;

http://mynewshub.my/2012/10/04/misteri-air-empangan-sungai-selangor-menyusut/

http://mynewshub.my/2012/10/02/empangan-sungai-selangor-semakin-menyusut-petanda-krisis-air-makin-meruncing/ 

Lepas tue atas inisiatif sendiri kena la p check. Nak pastikan betul ke tak betul benda yang depa dok heboh sebarkan tue. Sekali tengok punya tengok peh memang betul siot. Menurut dia air memang susut banyak. Bukan sikit2 susutnya. Banyak gile. Apa yang tersiar kat dalam 2 link di atas tue gambar benar. 

Dia ada bagi aku gambar yang lebih kurang serupa gak sebagai bukti. Tapi size besar sangat. Jenuh plak aku nak download dah le kuota dah habis. Jenuh siot nak tunggu. Nanti la aku upload kat sini.

Updated

Neh gambarnya ;

 

Aku dah check via google maps. Check cuaca kat sana. Ini yang aku dapat beb ;


Musim hujan beb. Bukan musim kemarau. FYI, member yang p check tue sendiri sahkan semalam ada hujan kat kawasan berhampiran so celah mana nya empangan tue boleh susut air nya? Kehilangan secara tiba2. Selangor banyak sungai beb. Cam tak logik arh empangan tue boleh susut..

Kami masing2 ada pandangan masing2. Adakah air sengaja disekat dari memasuki empangan? Tapi benda neh seme andaian2 jek. Belum terbukti sahih. Benda neh perlukan siasatan dan penelitian lanjut. Apa yang pasti tv3 memang jadikan ia isu dan syabas plak bergelak sakan la air empangan tue susut. Satu lagi modal nak membuktikan betapa perlunya projek langat 2 tue beb.

Kalau dapat masuk dan siasat kat punca air lagi best. Dari situ bleh tahu apa sebenarnya yang telah berlaku. Apa pun kita tunggu dan lihat. Ikut dari jangkauan kami jika keadaan neh berterusan, kurang dari 13 hari, empangan tersebut akan kering sepenuhnya. Yup, sepenuhnya.

Jika keadaan tersebut konsisten di mana air tak masuk2 dan air terus dikeluarkan dari empangan untuk disalurkan kepada penduduk dan selepas 13 hari empangan selangor akan kehabisan air sepenuhnya. Sudah tentu PKR tidak akan biarkan keadaan neh berterusan dan membiarkan kita seme diselubungi misteri.. tunggu siasatan lanjut dari dak2 pkr selangor. Apa sebenarnya yang sedang berlaku? Sama2 nantikan..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...