Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 17 Oktober 2012

Malunyeeeee..

Dah kantoi.

Sapa yang lapor, terbit, cetak dan edar mesti rasa malu yang amat. Kalau kenyataan wakil PBB mereka bleh mislead maksud sebenar apa jaminan yang kat bawah neh wartawan arus perdana tak mislead maksud sebenar pula?

kah kah kah


Jangan2 kedua2 individu kat atas tak sedar kot apa yang dituliskan oleh wartawan malaysia. Bukan apa, kalau di ikutkan akal logik bila lah plak malaysia pakar perangi rasuah. Kedudukan makin merosot saban tahun, rujuk sini, boleh plak kedua2 individu di atas sembang kencang puji malaysia? 

Samada wartawan akhbar mislead maksud kenyataan mereka ataupun mereka memang biol ketika buat kenyataan tersebut aku pun tatau. Tapi daripada 100%, aku percaya dan yakin sebanyak 90% bahawa wartawan kita mislead maksud sebenar pernyataan kedua2 individu di atas. 

kah kah kah

Wakil Pejabat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai Dadah dan Jenayah (UNODC) yang dilapor memuji Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sebuah persidangan antarabangsa baru-baru ini berkata komen beliau telah disalah tafsir oleh pihak media.

NONEDimitri Vlassis (kiri), yang merupakan ketua cawangan rasuah dan jenayah ekonomi UNODC berkata, beberapa komennya semasa sidang akhbar yang diadakan di Kuala Lumpur 10 hari yang lalu telah disalah faham atau diambil di luar konteks.

Vlassis berkata beliau mahu membuat penjelasan kerana komennya itu telah "disalah tafsir dan mungkin telah menimbul tanggapan yang silap".

Menurut wakil PBB itu, beliau memuji SPRM kerana menganjurkan persidangan tahunan keenam Persatuan Pihak Berkuasa Anti-Rasuah Antarabangsa (IAACA) di Kuala Lumpur.

Maksudnya ;

1. Wakil PBB puji SPRM sebab anjurkan persidangan tersebut.

2. Wakil media malaysia pula laporkan bahawa wakil PBB puji SPRM.

3. Maksudnya nak bagitau lah wakil PBB = puji SPRM = kecekapan mereka menanggani rasuah kot.

Tapi sayang.. wakil PBB tak rela dipergunakan oleh media2 malaysia. Dia dah nafikan. Malu nye lahaiii. Patutlah SPR beria2 nak halang kita berkempen di media sosial selepas tamat masa berkempen. Gamaknya dia nak gunakan kuasa dan pengaruh tv3 untuk sebarkan fitnah kot. 

Lepas tue nak halang kita daripada membetulkan fitnah tersebut di media sosial. Almaklumlah setakat tv dan handphone, majoriti rakyat malaysia memilikinya. BN boleh control kandungan tv, tapi kandungan hp? 

kah kah kah

Mimpi la wehh

Rujukan ;

http://www.malaysiakini.com/news/211923

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...