Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 13 Februari 2012

Label ‘parti ajaran sesat’: MB Terengganu sedia disaman Pas.

Orang degil. Tak boleh nak buat apa dah. Elok juga bawa kes neh ke mahkamah. Di situ nanti kita kena clearkan balik seme fitnah2 utusan terhadap pas. Antaranya ;

1. Melabelkan umno kafir melalui amanat haji hadi awang. Ini fitnah. Terang lagi jelas TGHH tidak melabelkan umno kafir dan sebagainya. Dia tak sebut nama umno sekalipun. Dia mengulas tentang hal sebenar. Orang makan cili sudah tentu terasa cili. 

2. Isu memali pun sama. Kita kasi clearkan seme. Biar rakyat tahu hal sebenar. Umno jelas menyelewengkan maklumat sebenar dalam isu memali neh. Melabelkan orang alim sebagai penganas dan menghina peribadi dia setelah dia meninggal bertahun2 lama nya adalah perbuatan yang keji.

Kenyataan MB terengganu berhubung isu PAS PARTI AJARAN SESAT kat bawah neh ;


Nampak? Pemimpin PAS tidak pernah mengkafirkan umno pun. Janganlah nak memandai2 buat citer. Sendiri makan cili sendiri rasa pedas lah weh. Sapa suruh makan cili ? Lainkali taknak rasa pedas ko jangan makan cili beb. Baru betul.

Pemimpin PAS selama neh tidak pernah mengkafirkan umno. PAS juga tidak pernah kafirkan umno. Ya, memang ada sikap ahli2 pas yang keterlaluan dalam berbahas tetapi jika dibanding dengan akhlak ahli umno pun akan kurangnya? Kita cakap pasal pemimpin dan bukan pasal ahli kan? Kalau dah ahli pas yang label, maka ahli umno pun sering balas gak. 

Senang cakap pemimpin bandingnya pemimpin, ahli bandingnya ahli. Oleh kerana mat said neh mewakili pemimpin maka kita nak betulkan persepsi neh. Pemimpin pas memang tidak pernah kafirkan umno. Itulah hakikatnya. 

Benda neh tersebar sebab utusan. Orang cakap pasal hukum nanti dorang spin cakap pas kafirkan umno. Orang cakap pasal islam nanti dia spin cakap pas sesatkan orang. Orang cakap pasal firman Allah swt nanti dia spin cakap pasal undi pas masuk syurga. Boleh nampak tak permainan media utusan neh macam mana? Batu api pun kalah. 

Taknak menyampaikan apa yang pas ceramahkan, takpe. Takde sapa paksa ko untuk berbuat demikian utusan. Tapi sekurang2nya kalau ada niat nak melaporkan tue laporkan yang benar. Kalau ye pun nak spin sangat maka tulis lah ini persepsi saya. Ini sangkaan saya. Ini dakwaan saya. Ia tak semestinya fakta. Apa susah sangat? Melaga2kan sesama islam? Sesama melayu? Itu kerja utusan beb. Jangan bagi nasihat pada orang yang salah. Bai.

Ameno : Saman jek..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...