Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 15 Februari 2012

60 pengundi dengan alamat palsu di Dun Lobak.

Kantoi lagi dan lagi.

Sudah lah weh nak mencipta pengundi hantu dan mentransformkan pati dan padi kepada warganegara. Semak lah oii..


Baca bawah sat ;

Anthony Loke, yang juga ahli parlimen Rasah, berkata 60 pengundi berkenaan didaftarkan sebagai penduduk Taman Sri Amber, Seremban, tetapi nombor rumah yang diberikan tidak wujud.

"Rumah-rumah di Taman Sri Amber bermula dengan nombor 400. Tetapi di sini, kami mempunyai pengundi yangmendaftarkan nombor rumah misalnya 24, 32, 48, 101, 131, 180, 201, 222 dan 301, yang tidak wujud," kata Loke.

NONEMerujuk kepada daftar pemilih tambahan bagi suku keempat tahun 2011, beliau berkata kejadian seumpama itu juga berlaku di rumah pangsa di Taman Sri Amber.

Katanya, rumah pangsa itu hanya mempunyai satu blok, tetapi dalam daftar pemilih tambahan terdapat beberapa pengundi yang didaftarkan dengan alamat "Blok B" dan "Blok C", yang tidak wujud.

Satu lagi keanehan dalam daftar pemilih itu, kata Loke adalah bahawa 90 peratus daripada 670 pengundi baru yang didaftarkan pada suku terakhir itu terdiri dari bangsa tertentu sahaja. -MKINI-

Jeng jeng jeng..

Nampaknya ada orang main tipu. Point penting dalam isu neh ;

1. Pengundi daftar mengundi di atas alamat yang tidak wujud.

2. Ia berlaku di dua lokasi yang berbeza dengan jumlah pendaftaran ada yang mencecah 60 orang di satu2 kawasan.

3. Kebetulan hanya satu2 bangsa je yang mendaftar dalam tempoh masa terbabit.

Gila arh dorang. Sanggup gadaikan negara demi kuasa. Takde rasa prihatin ke apa kat negara sendiri? Sanggup ka depa hidup di negara yang dipenuhi dengan pati or padi yang diberikan taraf warganegara secara tiba2 neh? 

Mungkin dorang tak rasa lagi kot. Selalunya kita terdengar bahawa orang cakap apa yang ko buat, ko akan dapat kembali. Aku rasa bn memang akan dapat musibah neh kembali. Jangan taktahu orang2 yang dia bawa sebagai padi or pati untuk mengundi dia akan jatuhkan dia kembali. 

Dia fikir orang2 dari china, india, thailand, indonesia akan seronok dengan isu racist? Dia akan dapat gak balasan nya nanti. Bersedialah ko 10 tahun dari sekarang itupun kalau ko masih menang dalam pilihanraya lah beb.

kah kah kah

Ameno : persediaan untuk pru.. spr janganlah jadi barua kepada bien lagi.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...