Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 13 Februari 2012

Isu Shahrizat : Bayar balik pinjaman rm250juta untuk kekal dalam jawatan.



Ini persepsi yang nazri dan umno beri kepada shahrizat dan rakyat malaysia. Ia dibuktikan dengan statement di atas neh. Sejujurnya aku dapati ini statement yang betul. Shahrizat kena bayar balik = pulangkan semula rm250juta dan bebaskan diri dari projek NFC dan mana2 tender kerajaan selepas neh in order untuk terus kekal berpolitik.

Tapi harus di ingat jangan ingat bila orang cakap ko kena bayar balik itu bermaksud ko boleh jek suka2 bayar balik lambat2. Maybe selepas 20 tahun ka.. apa ka.. itu semua tak boleh di persetujui. Kalau itu cara yang ko gunapakai lah kan. Aku tak setuju. Aku setuju jika ;

1. Ko bayar balik secepat yang mungkin.

2. Ko dapat cash ko bayar cash. Tak dapat bayar cash bagi jek seme harta benda ko sehingga cukup rm250juta. Tukar nama kepada pemilikkan oleh kerajaan malaysia.

3. Selagi ko tak bayar balik selagi itu jangan ko terlibat dalam politik. Ada jawatan? Letak jawatan. Ada niat nak bertanding? Jangan bertanding sehingga ko clean. Dan begitulah seterus2nya.

4. Jangan melibatkan diri dengan projek nfc. Jangan melibatkan diri dengan mana2 tender kerajaan sehingga ko buat pembayaran semula. Dan selepas bayar ko nak terlibat dengan politik ko punya pasal. Tapi selagi ko terlibat dalam politik selagi itu pastikan syarikat milik ahli keluarga ko tidak boleh mendekati projek kerajaan. Ini perlu bagi mengelakkan konflik kepentingan.

5. Kerajaan juga kena bersikap telus. Apa sahaja proses pembayaran yang dibuat oleh shahrizat and the geng kena didedahkan untuk membuktikan kepada rakyat bahawa shahrizat memang bayar semula wang rm250juta tue. Jangan nak pandai2 OSAkan isu neh. Kami tak buy. Ingat tue. 

6. Last sekali, minta maaf pada rakyat malaysia. Kami tak boleh nak hukum ko sebab ko dalam perlindungan politik. Tapi ko kena minta maaf pada kami seme. Kami seme berhak mendengar ucapan maaf ko yang ikhlas. Kami, rakyat malaysia telah bersusah payah menjadi rakyat yang baik dan taat pada pemimpin tetapi pemimpin2 macam ko sentiasa mencabar kesabaran kami untuk belajar menjadi tidak taat. Sila minta maaf secara terbuka dan pastikan ia ikhlas.

Ameno : Shahrizat.. orang umno pun tahu ko salah beb

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...