Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 3 November 2011

Pas tak boleh ganggu keharmonian dengan hudud - MIC


Orang gila dah menyalak. Keharmonian masyarakat takde kena mengena hudud larh mangkok. Ko sibuk apa kami nak potong tangan kami? Semak je larh dorang neh. Aku dari dulu lagi tak faham apa yang orang bukan islam sibuk sangat pasal hudud? Benda neh mudah je. Macam pakai tudung. Macam solat. 

Ada orang islam di malaysia soh korang semua pakai tudung? Bersolat? Takde kan. So lantak p larh dengan hudud. Ada kami soh korang amalkan hudud di malaysia? Takde. Kami nak practise undang2 apa pun hak kami. Ini ialah hak asasi kami sebab kami tidak menyentuh hak asasi anda. Bukan macam budaya gay dan blablablab. Yang jelas menyentuh hak asasi orang lain. 

Neh pasal undang2. Kami sendiri buat law dan kami sendiri tetapkan law untuk umat kami. So ko sebagai bukan islam tak payah sibuk sangat tentang benda yang takde kaitan dengan ko. Bukanlah kami nak pergi potong tangan korang ataupun paksa korang mengikuti dan mengamalkan undang2 hudud. 

Bagi pandangan aku hanya satu je sebab kenapa orang bukan islam menyemak dalam urusan hudud neh. Dorang taknak orang islam bertambah baik dan bertambah faham dan bertambah dekat dengan islam dan Allah swt. Dorang juga mungkin dengki dan takut sebab hudud pasti berjaya menjaga dan membentuk moral dan akhlak kita dengan tertib maka kita akan menjadi lebih kuat dan teguh. Tapi aku heran. Kalau orang bukan islam tolak hudud atas sebab tersebut maka orang islam tolak hudud sebab apa pula? Takan atas sebab yang sama juga? Owhh.. takut juga rupanya.


Ameno : Takde sapa cakap ko bisu kalau ko diam.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...