Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 1 November 2011

Suara pakatan rakyat blog pr ataupun bn?

Aku tatau samada blog neh popular ke tidak. Tapi aku tahu dia antara blog terawal yang menyiarkan gambar super impose najib dengan pope. Malahan aku rasa mungkin dari blog itu kot yang membuatkan pr dikecam oleh media arus perdana sebagai tukang fitnah. 

Neh cerita je. Kena faham betul2. Cerita neh sepatutnya takde kena mengena dengan yang hidup dan mati. 


A : Beb, apa kata kita rombak balik strategi kita.
 
B : Rombak macam mana?

A : Selama neh kita asyik menyamar guna medium fb. Apa kata kali neh kita guna blog?

B : Maksud ko?

A : Kita guna blog untuk kutuk2 bn tapi dengan cara yang sangat2 halus supaya orang tak perasan bahawa kita sebenarnya kutuk pr.

B : Apa faedahnya yang kita dapat macam neh? Buat apa kita nak kutuk2 bn tapi secara sinis kita mengutuk pr? Bukan semua orang boleh nampak dan faham bila kita buat macam tue. Silap2 nanti depa akan bertambah sokong pr pula.

A : Lepak. Kita buat macam neh ada banyak faedah. Kita boleh rapatkan diri kita dengan blogs pr. Dari situ mungkin kita boleh korek apa2 info dalaman. Dan kita juga boleh buruk2kan pr secara tidak langsung. So kat sini kita tak rugi apa pun. 

B : Tapi kalau ada yang terpengaruh dengan hujah2 pr macam mana?

A : Sebab tue larh kita hanya perlu muatkan artikel yang boleh diragui dan dihujah balas oleh bn semula. Simple.

Okey. Aku tahu ada dana. Aku dapat info tadi. Aku kawan dengan semua. BN pun kawan. PR pun kawan. Bebas pun kawan. Apa bangsa pun kawan. Apa agama pun kawan. Apa kecenderungan seks pun aku kawan. Walaupun ada yang tak senang dengan cara aku yang berkawan dengan semua kelompok tapi itulah aku. 

Aku tiada minat nak menapis pergaulan aku. Aku juga tiada minat nak menulis mengikut kecenderungan pihak tertentu. Apa pun aku dah tahu taktik neh. Bila melibatkan dana ia melibatkan proses. Bila melibatkan proses ia melibatkan kelulusan. Bila melibatkan kelulusan ia melibatkan orang. Bila melibatkan orang ia melibatkan mulut. Bila melibatkan mulut ia bukan lagi rahsia. Kantoi.

Sekian. 

Nota : Jangan salah faham. Ini bukan fitnah. Ini bukan pertanyaan. Neh ialah cerita yang sepatutnya tiada kena mengena dengan yang hidup dan mati, betul tak? Heh.

Ameno : Sapa makan apa yang dia makan, maka itulah yang dia rasa.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...