Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 3 November 2011

JAWI tak serbu Miss bapok 2011 ka?

Jawi,

Kenapa anda tidak serbu event di bawah neh?


Event neh berlangsung pada bulan 10 = october 2011 yang lepas. So benda neh masih baru dan fresh lagi. Aku tak pasti samada event neh ada permit ataupun tiada cuma aku berharap agar jawi dan jabatan2 agama islam boleh larh bersiap2 buka kertas siasatan untuk ambil tindakan terhadap event neh.

Aku boleh faham bahawa jawi mungkin tak dapat info berkaitan hal neh. Siyes. Aku pun boleh faham bahawa jawi tidak boleh serbu dan banteras event neh sebab dorang lambat tahu. Normal. Itu sebelum. Tapi aku tidak akan faham dan tidak akan bertolenrasi andai jawi tidak mengambil apa2 pendekatan berhubung event di atas neh. Ini selepas.

Satu2 hal yang berlaku samada sebelum, semasa ataupun selepas bukan isu. Isu nya ialah adakah jawi akan ambil apa2 tindakan bagi memerangi perkara di atas? Sebelum neh kita memang pernah banyak kali ada miss bapok. Tapi sehingga ke hari neh belum lagi kita lihat tindakan di ambil ke atas peserta2 miss bapok walaupun kita sedar bahawa mereka yang terlibat itu terang2an orang islam = melayu.

Aku akan dengan seriyus menganggap bahawa jawi mentauliah event di atas neh andai tiada tindakan di ambil terhadap penganjur, peserta dan mereka yang terlibat dalam event neh. Aku juga dengan secara seriyus akan memandang bahawa jawi sememangnya hina andai mereka berdiam diri terhadap penganjuran event di atas. 

Jangan salah faham. Aku bukan nak kecam jawi sangat. Tapi pasal aku dah banyak kali nampak. Bila bab politik dan pr jawi dan geng2 mereka akan melompat dan menganggap seolah2 kami neh penyokong dan penyebar benda2 jahat dan sebahagian dari agenda yang menyesatkan umat islam. Tapi bila masuk bab yang betul2 kena tepat tang akidah depa buat derk. So pls, sebelum kami berani maki jawi baiklah buat kerja anda.

Baca lanjut tentang event neh disini.

Ameno : Jangan buat tindakan terpilih je beb.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...