Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 1 November 2011

Adakah timbalan perdana menteri saya bodoh?





Aku taktahu nak cakap apa bila baca statement karut lagi mengarut dari muhyiddin yasin. Dia boleh slumber mak enon jek lepas tangan atas kerugian negara dalam projek lembu. 


Kepala hotak kau. 

Ko ingat rakyat malaysia cop duit ka? Jangan lah buat muka tak malu sangat tipiem. Janganlah begitu. Walaupun ko dihentam oleh orang2 najib atas pendedahan projek neh dan ko pun sedar pasal tue tapi janganlah tak malu sangat dengan buat statement keji. 

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata "tiada yang luar biasa" tentang Laporan Ketua Audit Negara 2010 mengenai projek Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC).

Sebaliknya, kata Muhyiddin, jabatan audit telah mengesan kelemahan-kelemahan yang akan dijelaskan.

Muhyiddin yang merupakan menteri pertanian ketika projek RM73.64 juta itu diluluskan, bagaimanapun tidak mahu mengulas lanjut, dan sebaliknya berkata ia akan dijelaskan oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Noh Omar.-mkini-


Kata tipiem di atas. Dia cakap tiada yang luar biasa. Penyelewengan dan kerugian dalam NFCorp rupanya ==> tiada yang luar biasa. Jadi adakah maksudnya penyelewengan + kerugian dalam NFCorp ialah ==> perkara yang biasa?

Takpe. Jangan marah dulu. Itu belum power beb. Yang kat bawah neh lagi power. 
"Lambert dia lari, dia tak sanggup buat. Kalau kita tengok laporan audit kata pagar runtuh itu semua sebab Lambert larilah tu," katanya lagi yang juga ahli parlimen Tanjong Karang dalam ucapan penggulungannya di Dewan Rakyat sebelum itu.

Ditanya dalam sidang media, Noh berkata sukar untuk mengambil tindakan ke atas Lambert kerana kerajaan tidak menandatangani apa-apa perjanjian dengan syarikat berkenaan.

Kementerian juga sedang membincangkan untuk menawarkan tanah pajakan seluas 500 ekar yang ditinggalkan oleh Lambert itu kepada syarikat lain.-MKINI-

Hah? Apa? Takde perjanjian? Tapi dapat jalankan projek? Adakah tipiem kita ialah seorang yang bodoh? Macam mana dia boleh salurkan wang, peruntukkan, dana kepada syarikat yang tiada perjanjian dengan kerajaan pula?

Wahh..
Aku terpaksa respect. Rupanya aku diperintah oleh orang bodoh selama neh. Patutlah. Aku tak patut heran lagi. Aku tak patut hairan kalau malaysia neh dipenuhi korupsi, maksiat, penyelewengan, jenayah dan blablablablab. 

Sebab pemimpin no 2 aku ialah orang yang tak cerdik langsung. Dan dia mungkin jadi pemimpin no 1 andai najib dijatuhkan akibat sikap pemborosan melampau. Menjatuhkan si boros menaikkan si pelingkup dan tak kira apa rakyat tetap no 1 yang menderita. Hebat.

Arhh lagi satu. Nak bagitau. Rupanya menteri boleh berniaga mengguna dana negara. Siyes neh. Sila lihat bawah ;
Menteri pertanian dan industri asas tani, Datuk Seri Noh Omar mengakui bahawa projek Pusat Feedlot Kebangsaan bernilai RM73.64 juta yang digambarkan dalam keadaan "kacau-bilau" oleh Laporan Ketua Audit Negara 2010 telah diberikan kepada anggota keluarga seorang menteri kabinet.

Ketika ditanya, Noh mengakui bahawa projek berkenaan telah diberikan kepada anggota keluarga menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Namun, Noh menjelaskan bahawa penganugerahan projek berkenaan dibuat tanpa melanggar apa-apa peraturan.

"Ya, apa salahnya kalau dia meniaga dan dia bukan kerja direct nego(rundingan terus)?" soal Noh kembali ketika ditanya mengenai projek yang menurutnya telah dianugerahkan melalui "tender terbuka" itu.


Ahhhaa.. begitu rupanya. Jadi adakah selepas neh semua menteri2 bn nak meniaga menggunakan dana negara? Silakanlah. Kami sangat seronok melihat perlembagaan dan hak rakyat dicabuli. Sekian.
Ameno : Seorang menteri dapat tender kerajaan guna duit rakyat dan rugi, tapi noh cakap cakap tak salah sebab tak langgar apa2 peraturan. Hebat. Saya mesti puji.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...