Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 22 September 2011

Pulau untuk dijual - Saya mesti tabik sama BN.

Peh.

Pulau malaysia untuk dijual bhai. Gila betul. 

Lihat bawah neh ;





First, aku nak bagitau yang aku tatau haramjadah konsep pembelian dan penjualan pulau neh. Cuma aku nak tanya macam mana seseorang boleh memiliki pulau2 di sabah neh samada atas nama syarikat ataupun persendirian ? Kedua, macam mana dorang boleh ada hak untuk lego pulau2 neh pada orang asing? Itu yang aku nak tahu. Aku boleh faham sekarang neh mereka jual pulau2 neh sebab dorang dah memiliki pulau2 neh. 

Tapi sebelum pemilik2 pulau2 neh jadi pemilik, ia adalah dimiliki oleh kerajaan terlebih dahulu. Jadi macam mana dari kerajaan transfer pergi kepada syarikat/persendirian kepada orang asing [bakal] pula? Lihat bawah neh. BN kan suka compare dengan indonesia dari segenap segi. So dalam isu neh mari lah kita sama2 compare dengan indonesia pula. Lihat bawah ;



Oh My Allah swt.

rupanya kerajaan indonesia yang miskin hina dina lembik lembab teruk lebih pandai menjaga kedaulatan negara berbanding kerajaan bn malaysia yang sepatutnya cekap mahir bijak pandai hebat maksum terer baik sopan mulia dan ter-agung?

Pergghhh..

Dasat tue bhai. Dasatt gileee wa cakap sama lue.

Gila arh.. 

Lihat bawah plak. Statement dari kerajaan negeri sabah ;


Apa yang aku faham ialah ;

1. Kerajaan negeri sabah ada kepentingan dalam ketiga2 pulau terbabit.

2. Kepentingan kerajaan negeri mungkin berbeza2 ikut status pemilikan.

3. Pemilik pulau mesti dapatkan kelulusan agensi kerajaan negeri sebelum boleh menjual tanah mereka.

kah kah kah

jual tanah? Gila ke ko? Dia jual pulau bodoh. Sebab sebelum tue mungkin ko yang jual pulau kat dia bodoh. Sekarang pulau neh dah jadi milik dorang walaupun ko bagi ayat manis bahawa ko akan jaga kepentingan sabah dalam pulau2 terbabit, bodoh. Aku tatau cara mana ko boleh jaga kepentingan dan kedaulatan sabah ke atas pulau2 tersebut cuma aku nak cakap ko bodoh. Suka tak suka sila g mampos. Ko dan BN, bersama pergi mampos. Sekian. 


Ameno : Bila malaysia nak tukar nama negara kepada gadailand?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...