Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 21 September 2011

Bukti umno fitnah Mat Sabu.

Baca apa yang tertulis di atas neh. Penulis yang menulis buku sejarah neh ialah arwah Ismail Bin Adnan. Sedikit info tentang dia boleh klik disini.

Satu benda yang umno tak faham ialah sejarah yang dipersoalkan oleh mat sabu sebenarnya bukan datang dari kehendak mat sabu sendiri. Dia pun dapat setelah pembacaan daripada pelbagai karya penulisan dan hasil perbandingan yang dirujuk daripada pelbagai sumber. Yang neh kenapa umno abaikan? Kang kata bodoh marah tapi masalahnya memang itulah sikap dorang. Penipu. 

Di tv tunjuk yang buruk2 je pasal mat sabu. Bab neh tak pernah pula dedahkan sekali kat dalam tv. Apa taknak heret sekali penulis buku neh? Bukan aku nak suruh umno mengheret orang yang dah meninggal dunia cuma aku nak umno hebahkan bahawa karya neh wujud. Napa dorang tak berbuat demikian di tv? Napa citer sikit dan sembunyikan banyak kebenaran? Itu sebab dorang sedang bermain politik disini. Itu sebabnya. 

Ada banyak masa, pergi larh bantu rakyat. Memang aku faham ahli politik kerja dia berpolitik. Tapi orang berpolitik tugas dia berpolitik dalam buat kerja bukan suruh ko berpolitik buat wayang. Kalau macam neh aku pun boleh jadi ahli politik. Gebang lebih kurang dah dapat upah.

Lagi satu sekarang blogger umno mengutuk2 mat sabu miskin bagai sebab minta sedekah untuk bayar ikat jamin. Ada gak yang cakap mat sabu sorok duit sendiri sebab nak guna duit derma untuk bayar ikatjamin. Entahlarh. Aku bukan mat sabu. Aku pun tak boleh nak jawab bagi pihak dia. Tapi yang aku heran apa yang blogger umno susah sangat pun dalam hal neh? Ada ke sekarang mat sabu minta duit dia or duit pemimpin2 dia? Ada ke sekarang neh mat sabu guna duit rakyat? Hermm.. macam takde. So jangan semak sangat larh.

Ameno : Parpu kari memang kaya sebab tue slumber kutuk orang lain miskin.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...