Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 18 Ogos 2011

Rosmah suruh aku, ko dan kita semua bersyukur.

Jangan lihat pada orang yang bagi nasihat. Sebaliknya lihatlah nasihat yang dia bagi. Maksudnya isi nasihat tersebut. Sekarang neh korang baca bawah dulu ;


Sekarang aku lihat isi nasihat. Bukan orang yang menasihatkan ye. Isi nasihat di atas ialah ;

1. Jadi lah orang yang bersyukur dengan keamanan negara

2. Bersyukur sebab cukup makan pakai dan tiada orang nak mengacau kita.

3. Rosmah juga memujikan pdrm biarpun ada pelbagai kecaman.

Okey rosmah mansur you read me carefully pula ;

1. Negara kita tak aman. Aku tak faham macam mana ko mengklafisikasikan keamanan tapi kalau ko di kelilingi beribu2 bodyguard nak kemana2, manakala tv3 hari2 pongpang2 pasal budak kena sembelih dan segala bagai maka apakah definisi aman itu bagi ko? Ko ada bodyguard. Rakyat bukan sahaja tiada bodyguard malahan polis juga tidak cekap. Aku pun takmo kutuk cara polis buat kerja. Sebab sedikit sebanyak ada yang cekap tapi segilitir aje beb.

Mungkin disebabkan pdrm tiada latihan berterusan bagi menjaga prestasi anak buah masing2. Siapa tahu? Lue fikirlah sendiri mek mah. Yang pasti lue je rasa aman, wa tak rasa aman. Makin bertambah2 tak aman bila nampak muka lue.

2. Mek mah, untuk rekod lue, lue dan seluruh geng2 bn sering mengacau wa. Wa siyes bengang neh. Lue je rasa takde sapa2 mengacau tapi wa dan ramai geng2 wa kena kacau beb. Lue jangan ingat bila lue tak kena kacau itu bermaksud mewakili seluruh rakyat malaysia. Rakyat malaysia yang otak macam lue memang lah rasa tak kena kacau pasal lue mengacau orang. Tapi orang macam wa neh hah yang kena kacau dengan puak2 lue nak rasa bersyukur apahal pula? Pakai baju kuning pun salah. Suwei betul.

3. Ye ke polis cekap? Cakap banyak takmo. Wa cadang lue tengok video bawah neh je ;


Mek mah, jadilah perdana menteri yang adil. Luahan wa harus di ambilkira gak sebab wa pun rakyat malaysia beb. 

Ameno : Mek mah lue tak pakai tudung.. apa lue lupa cara2 bersyukur dengan Allah swt ka? Saja tanya mek mah.. saja tanya.. wa pun tak baik mana..sebab tue tak berani nasihatkan orang soh bersyukur.. muahahhaha..

Share this

0 Comment to " Rosmah suruh aku, ko dan kita semua bersyukur. "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...