Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 15 Ogos 2011

SMS Lim Guan Eng halang DAP turun Bersih 2.

Ada orang emailkan aku tiga keping gambar paparan sms lim guan eng kepada ahli2 dap bagi menghalang mereka menyertai demo bersih 2 yang lepas. Lihat bawah ;




Aku rasa lawak pun ya. Tapi kalau sekadar cakap lawak semua orang pun pandai. Meh aku elobrate sket napa aku cakap benda neh lawak.

1. Salam tian <-- cina kepada cina? Datuk eddy neh cina ka? Kalau cina kepada cina guna perkataan salam? Ada logik ka? Dengan mengambilkira bahawa baik tian baik datuk eddy = cina = bukan islam, maka adalah hampir mustahil dorang gunakan perkataan salam tue sebagai pembuka bicara. 

2. Yang tak boleh blah tue siap ada terjemahan lagi. Jap ye. Aku nak gelak sat.

kah kah kah

Rasa tak puas pula. Jap sambung gelak balik.

kah kah kah

kah kah kah kah

Gila siot. Takan ko bangang2 nak tulis bahasa cina then terjemahan segala bagai? Buang masa dowh. Baik tulis dalam bahasa english terus. Mudah lagi ringkas apatah lagi bahasa english tue dah jadi macam bahasa kedua kebanyakkan orang cina dan rakyat malaysia keseluruhan nya.

3. Ahli cina dap? Biar melayu bergaduh? Isi kandungan SMS tue agak pelik. Takmo tuduh2. Tapi rasanya Lim Guan Eng tiada ciri2 macam tue. Dia takan musnahkan karier politik dia melalui sms. Orang yang akan dapat benefit andai sms neh benar ialah umno dan bn macam biasa. Lim guan eng pula takan dapat apa2. So sapa sebenarnya yang hantar sms neh? Lue fikirlah sendiri.

Ameno : fitnah lagi.. takut sangat dengan dap. Macam lah dap tue maksum dan hebat sangat.. sepatutnya tarik keluar kelemahan dap.. serang dia dari sudut yang benar bukan fitnah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...