Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 5 Mei 2011

Panas : DAP dan UMNO bermain cinta.

Alahai dap dengan umno neh. Main-main tarik tali pula. Sekali aku cepuk dedua kang baru tahu. Hehehe..

Korang baca berita kat bawah neh ;


Perkara remeh neh tak settle-settle lagi dari tahun lepas sampai bawa ke tahun neh. Bukan susah sangat pun nak settle kan benda neh. Heran aku. Korang fikirlah macam mana aku tak heran..

1. Bila umno tak pulangkan wang judi tersebut dap asyik mengebang yang kerajaan negeri tak terima pun wang derma tue..

2. Bila umno dah pulangkan si dap pula cakap wang itu berkemungkinan wang rasuah. Tak siapa pun tahu. Ini dijelaskan oleh lim guan eng sendiri dalam satu sidang media yang ditunjukkan oleh tv3. So aku was2 nak percaya. Even aku nampak dengan jelas itu muka lim guan eng dan dengar dengan jelas suara lim guan eng tetapi bila memikirkan ia dari buletin utama maka aku nak taknak secara semulajadi memang akan rasa was-was.

Bagi aku isu neh memperbangangkan umno yang memang sedia banggang. Tapi yang dap pergi ikut bangang sekali buat apa? Dah umno bagi, amek je lah. Alahai kecoh wang tue wang rasuah lah apa lah. kan dah terang2 masuk pc, masuk paper, masuk sidang dun pulau pinang bahawa umno pulangkan wang judi. Bukan nak rasuah. Ataupun sumber tidak halal [rasuah]. 

Wang itu pula jadi mangsa halal dan haram perbuatan manusia. Wang tak haram. Yang haram itu perbuatan. Kalau ko mencuri, ko jual barang curian tue, maka ko melakukan perbuatan haram. Duit tersebut kalau ko guna beli makanan jadi darah daging ko. Tapi kalau ko gunakan untuk menderma dan orang yang menerima derma tak tahu apa-apa, maka sang penerima derma itu tidak bersalah. Kalau sang penerima derma dah tahu, maka mereka nak pulangkan semula, pun takpe. So dap dan umno nak kecoh apa? Dah umno pulang, dap terima je lah. Kalau takmo bagi kat orang islam yang susah, maka bagi lah pada orang bukan islam yang susah. 

Tak payah lah main tarik tali dan politik dengan umno pula. Umno main politik pasal dia pembangkang di pulau pinang. Memang itu aim dia untuk rampas kuasa dan undi semula. Yang dap neh kerajaan negeri. Yang dia sibuk main politik buat apa pula? Dah terang-terangan umno nak kenakan dap, so dap patut kenakan umno balik. Duit derma tue usah dipulangkan. Amek then derma pada orang bukan islam. Then ganti balik duit derma warga tua kepada orang2 islam di pulau pinang. Kali neh pastikan ia bukan hasil dari judi. Orang bukan islam + islam = sama2 happy. Dap gain trust. Kan bagus untuk reputasi parti?

Kalau dok melayan dan main tarik tali dengan umno, sampai rakyat mampos pun masalah takan settle2 lagi. Cukuplah tue. Propaganda umno harus dibidas bijak oleh dap. Mereka buat propaganda.. dap buat jasa. Bila piliharaya, kita menang besar. Heh.

Ameno : Senang2 bagi je kat aku. Biar aku derma kat rumah2 orang tua dan org cacat kat sini. Beli perabot dan kemudahan2 yang dah lusuh.. uuk kegunaan mereka.. apa daa.. buat org muak je dengan wayang2 neh..


Share this

2 Responses to " Panas : DAP dan UMNO bermain cinta. "

  1. inipun kebetulan tengok malam tadi..agaknya DAp kecik ati kot..yerla..mereka juga insan biasa

    Kenapa tak mau PAS memerintah malaysia

    ron 95 turun 50 sen,ron 97 naik 20 sen

    Ada apa dengan dara

    BalasPadam
  2. Mungkin DAP syak berkaitan sumber wang tersebut. Mungkin benar duit itu memang dari warga emas yang enggan menerima atau umno gunakan duit dari sumber tertentu untuk pulangkan akibat malu sebab dikhabarkan tiada pulangan lagi dari Umno yang kononnya mewakili warga emas yang enggan.



    Wujudkah Sumpah Lakhnat Dalam Hal Tuduhan Zina?


    Cara menyorokkan Shoutbox di Blogspot.


    Smartphone : Risiko "privasi" pengguna terdedah.

    .

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...