Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 29 April 2019

Lokman Nafi Stress, Dakwa Kenalan TMJ Suruh Sebarkan Poster..

SEMASA | Nampaknya cerita penyebaran poster Santai Teh Tarik Bersama 4 Putera Mahkota semakin menarik.


Kronologi ringkas; 

👉 Lokman sebarkan poster Santai Teh Tarik bersama 4 Putera Mahkota di Telegram dan Facebooknya.

👉 Penyokong UMNO turut menyebarkan poster yang sama.

👉 Penyebaran poster itu dikaitkan dengan penglibatan UMNO dan dibayangkan sebagai tindak balas terhadap sesetengah pihak yang menyokong ratifikasi Statut Rom.

👉 Tiba-tiba Lokman umumkan program dibatalkan. Atas alasan pihak istana tidak boleh terlibat dalam majlis berbaur politik secara langsung.

👉 Dalam kenyataan itu Lokman berkata, selepas satu jam menyebarkan poster tersebut, beliau telah menerima beberapa panggilan.

👉 Lokman juga menjelaskan program tersebut adalah program pihak Istana. Bahkan posternya juga diterima dari kenalan yang rapat dengan TMJ.

👉 "Program ini program Istana, bukan program kami. Bila saya menerima WhatsApp dan poster dari seorang sahabat yang rapat dengan pihak TMJ, saya pun sebarkan dan tulis akan hadir.

Memandangkan 'posting' saya rata-rata orang UMNO yang terima, maka sudah pastilah yang rancak menyebarkannya ialah dikalangan orang UMNO juga.

Bila berita sampai ke pihak Istana, sudah wujud persepsi. Ini menyebabkan salah seorang daripada ayahanda putera terbabit menasihati baginda untuk menunda program tersebut bagi mengelak fitnah seolah-olah 4 Putera Mahkota tersebut campurtangan dalam soal politik dengan menghadiri program UMNO," katanya dalam kenyataan itu.

👉 Disebabkan kenyataan Lokman itulah, tumpuan kini beralih ke arah TMJ. 

👉 Ini berikutan kelantangan TMJ dalam mengkritik pentadbiran Pakatan Harapan terutamanya Tun Mahathir. 

👉 Bahkan baru-baru ini tersebar satu rakaman video suara menyerupai TMJ yang menjawab kepada penyokongnya, lebih baik tukar PM daripada tukar Mora (jurulatih JDT). 

👉 Ini menyebabkan masyarakat melihat wujudnya perselisihan faham diantara TMJ dan Pakatan Harapan terutamanya, kem Tun Mahathir.

👉 Lokman turut menjelaskan beliau menafikan dakwaan sebuah portal yang mengatakan beliau mengalami tekanan berikutan kegagalan program Santai Teh Tarik bersama 4 Putera Mahkota.

👉 "Tidak benar. Program ini program mereka, saya cuma tolong sebar bagi meramaikan lagi program tersebut. Kita sayang Sultan dan Tengku Mahkota kita, kita tidak mahu ada yang mengata program baginda kurang sambutan pula nanti.

Maklumlah, zaman Malaysia Baharu ni, TMJ dilihat lantang menyuarakan kepentingan rakyat. 

Beliau antara yang paling teruk menjadi sasaran Tun Mahathir. Harap semua jelas, terima kasih," jelasnya.

👉 Putera Mahkota (Raja Muda) Selangor juga menafikan terlibat dalam program tersebut, bahkan berasa kesal kerana gambar baginda digunakan tanpa kebenaran. - 29 April 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...