Selasa, 5 Februari 2019

Selepas Dikecam Bertubi-Tubi Akhirnya Pengasas Hausboom Minta Maaf Namun Pertahankan Hak Bercakap Benar.

Azri Zahier Azmi | PERMOHONAN MAAF SEMPENA TAHUN BABI

Aku bukan ahli politik. Bahasa aku, apa yang aku cakap adalah benda yang betul. Isi hati. Realiti. Rakyat marhaen. Aku bukan nak please sesiapa. Just me and my team.


Hanya usahawan sebenar paham kekecewaan aku dan team aku rasa. Kami usaha bertahun-tahun balik lewat, tinggal anak bini, ikat perut, pinjam duit orang, bergolok bergadai demi membangunkan bisnes.

Wallahi. Bukan sebab nilai sponsor tu. Demi Allah. Siapa yang pergi event-event aku tahu yang kami suka bagi free je. Setahun bajet kami ratusan ribu botol untuk diberi percuma.

Ia juga bukan isu “menteri tak tolong” kami. Wallahi kami tak kisah pun. Kami tahu bisnes ini lain permainannya. Tak perlukan surat-surat sokongan pun. Ini bisnes consumer. Pengguna. Rakyat marhaen.

Isunya adalah janji dan harapan yang diberi. Bukan kepada aku seorang, ada banyak lagi yang diberikan janji sama. Cuma mereka memilih untuk berdiam diri dan telan sahaja butir pasir yang disuapkan. Sebab kita rakyat marhaen.

4 bulan. EMPAT BULAN. 120 hari. SERATUS DUA PULUH HARI. Itu masa yang diberikan untuk YB Menteri respon. Aku dah guna semua saluran MENGINGATKAN janji tidak tertunai itu.

Sebab itu, Syed Saddiq TAK SENTUH LANGSUNG bab ini.

Termasuklah aku hantar surat rasmi beserta invoice. Pada aku, kalau tak boleh kotakan janji pun takpe la. Bayar sahaja kos sponsor tu. Bukan banyak mana pun kepada sebuah kementerian; RM192 sahaja. Tapi besar NILAINYA kepada usahawan muda macam kami.

Pun tidak dilayan juga. Pada 16 January, pegawai KBS hantar gambar YB dengan produk aku. Itu sahaja. Tidak seperti yang dijanjikan. Pegawai sendiri beritahu, gambar itu BARU DITANGKAP SETELAH DIPUSH oleh beberapa pegawai lain sebab PEMILIK-PEMILIK PRODUK YANG LAIN SUDAH BISING.

Tapi aku sendiri dah tak kisah dah. Sumpah.

Cuma yang triggered aku balik bila semalam Syed Saddiq promote satu produk ni. Kata beliau, ini atas inisiatif yang sama. Setiap minggu dia buat macam ni. Eh??? After 4 months, u claimed u have been doing this every week?? Aku baca komen, RAMAI yang nak hantar produk untuk tujuan sama.

Jadi, aku berasa bertanggungjawab untuk berkata benar walaupun pahit.

Ramai je usahawan mengucapkan terima kasih sebab jadi wakil meluahkan isi hati semua.

Tapi takpe la. Nasi dah jadi bubur.

Aku mengaku salah aku menggunakan bahasa yang kasar. Bak kata Chef Wan; dirasuk syaitan.

BUT I MANAGED TO SEND HIM AND HIS POLITICAL TEAM A VERY, VERY, VERY CLEAR MESSAGE:

1. Usahawan bukan golongan untuk ditabur janji yang tidak akan dipenuhi.

2. Media sosial ADALAH SALURAN YANG TEPAT untuk mendapatkan respon ahli politik.

YB claim la apa pun kejayaan kami. Orang akan percaya sebab “u are the minister”. Tapi rakyat Malaysia yang bantu viralkan social media campaign kami tahu jawapan sebenarnya.

Kami berniaga demi agama, bangsa dan negara; BUKAN KERANA NAMA (atau undi).

Apa pun YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, saya sejujurnya memohon maaf ATAS KEKASARAN BAHASA saya.

Assalamualaikum.

Yang benar,
AZRI ZAHIER AZMI
Do or Die

P/S: kepada parti politik yang lain, jangan la berjimba mcm ini juga kejayaan korang ye. Korang pun dua kali lima juga dulu.

SAYA JUGA MEMOHON MAAF KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA.

JELAS, SAYA BUKANLAH USAHAWAN YANG LAYAK JADI ROLE MODEL ANDA SEMUA. - 5 Februari 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...