Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 20 Ogos 2018

Netizens Puji PH Serbu Kelab Gay Terkenal, Blue Boy, Anggap Cipta Sejarah.

Laporan | Kelab gay terkenal, Blue Boy yang telah beroperasi selama 20 tahun diserbu oleh pihak penguatkuasa tempatan pada malam ahad.

"KELAB GAY TERKENAL DI KL DISERBU DALAM OPS BAH SIRI KE-46 

Operasi Banteras Aktiviti Haram (OPS BAH) siri ke-46 kali ini dilakukan di sebuah kelab gay terkenal di ibu kota. Dimaklumkan kelab tersebut telah beroperasi hampir 20 tahun di kawasan segi tiga emas Kuala Lumpur. 

OPS BAH kali ini diketuai oleh YBhg. Datuk Seri Adnan bin Hj. Md Ikshan, Ketua Setiausaha, Kementerian Wilayah. 

Operasi turut dilakukan di PPR Beringin dan PPR Sri Aman. Pihak Kerajaan sangat serius dalam membanteras pemahaman serta gejala songsang dan radikal ini.

Gambar - Kementerian Wilayah Persekutuan
Semoga inisiatif yang diambil ini, dapat membendung budaya LGBT dari terus merebak ke dalam masyarakat kita," tulis Khalid Samad, Menteri Wilayah dalam satu kenyataan di Facebook.

Bacaan doa sebelum serbuan dilakukan;


Ketika serbuan;






Serbuan dilakukan oleh beberapa agensi penguatkuasa yang bekerjasama ini termasuklah dari pasukan polis dan agensi agama, JAWI.



Rata-rata netizens memuji tindakan kerajaan itu dan beranggapan ia satu sejarah kerana selama ini kelab gay tersebut dilindungi tanpa sebarang tindakan diambil ke atasnya.



Walaupun terdapat segilintir yang seperti menyindir dan memandang sinis akan tindakan kerajaan itu, namun majoritinya bersetuju dengan tindakan penguatkuasaan yang dilakukan oleh pihak polis bersama jabatan agama.






Ini juga kata netizens memadamkan sangkaan kononnya Pakatan Harapan menyokong dan mengalakkan LGBT di Malaysia. - 20 Ogos 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...