Jumaat, 15 Jun 2018

Netizens Puji Mesej Raya Positif Anwar Ibrahim..

Setelah hampir lima tahun meringkuk dalam penjara, Anwar Ibrahim yang kini bebas, menyambut hari raya bersama keluarganya.

Sebelum ini dalam program #TerusTerang, Anwar ada berkata perkara yang paling berharga dan cukup dirasai ketika beliau berada dalam penjara ialah harga sebuah kebebasan.


Tidak benar tuduhan sesetengah pihak yang beliau mendapat layanan VVIP ketika dipenjarakan sebaliknya semua banduan dilayan samarata meskipun begitu Anwar turut menegaskan beliau dilayan dengan baik oleh pegawai penjara namun menafikan wujudnya layanan diskriminasi yang melebihkan beliau berbanding tahanan lain di Sungai Buloh.


Justeru itu ramai percaya Syawal kali ini cukup bermakna buat Anwar kerana bukan sahaja beliau bebas dari penjara dan diberikan pengampunan penuh malahan Pakatan Harapan kini adalah sebuah kerajaan dan bukan lagi sebagai pembangkang, kesan dari sikap memaafkan semua kezaliman yang pernah tertimpa ke atas dirinya dan keluarganya suatu ketika dahulu.

"Memaafkan mereka yang telah melakukan kezaliman adalah sifat seorang insan yang kuat. 


“Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.” (Surah Al-Hujurat: 10)
-
Melangkah ke era kerajaan Pakatan Harapan, kita harus bersikap lebih positif untuk lebih tenang dan cekal dalam menghadapi hidup. Manusia adalah tidak sempurna dan saya juga ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya dan maafkan saya dan sekeluarga sekiranya telah menyinggung sesiapa selama ini dari segi zahir dan batin.
-
Anwar Ibrahim,"
katanya dalam satu ucapan ringkas di Instagram.


Netizens puji mesej raya positif Anwar..

iamzimzim : Subhanallah jiwa yang sangat-sangat positif. Semoga Allah SWT merahmati dan memberkati DSAI sekeluarga dunia akhirat Aamin.

shahr108 : Menghalang mereka dari terus berlaku zalim memerlukan kekuatan yang lebih besar Dato Seri

tudungkekaboo_atikah : Alhamdulillah.. Betul tu Datuk.. Memaafkan adalah yang terbaik.. ๐Ÿ˜Š Syukur dapat bersama family menyambut lebaran tahun ini.. Selamat Hari Raya AidilFitri, Maaf Zahir & Batin dari kami sekeluarga.. ๐Ÿ˜˜


iamasniya : Betul tu Dato Seri Anwar Ibrahim...maaf memaafi adalah satu pendamaian yang mujarab untuk hidup sesama manusia๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜ dengan tenang๐Ÿ’ช๐Ÿ‘๐Ÿ‘

abrahim_my : Alhamdulillah Selamat Hari Raya Datok Seri dn keluarga...saya tumpang gembira bila Datok Seri kini bebas dan dapat beraya bersama keluarga....Dapat memaafkan orang terutama yang menzalimi Datok Seri dengan sezalim-zalimnya adalah satu perkara yang maha hebat!!!.....saya pun tak pasti mampu melakukannya....Salam Aidil Fitri buat Datok Seri dan keluarga.... ......minta tengok2 juga tindakan2 para menteri ya Datok Seri....rakyat sedang memerhati kan je....kepercayaan, harapan dan amanah rakyat perlu dijaga....ada tindakan2 yang tak menyenangkn lately. Harapan agar Datok Seri akan dapat memacu negara dengan cemerlang. Majoriti rakyat percaya dn menaruh harapan yang tinggi dengan kepimpinan dan kehebatan karekter Datok Seri. Dan itu lah juga yang saya harapkan. 20 tahun yang lalu. InsyaAllah akan jadi kenyataan tidak lama je nanti. Selamat beristirehat bersama keluarga dan sahabat2 di hari lebaran ini dan selamat Berkhidmat untuk BANGSA, Agama dan negara bila tiba masanya nanti. ฤฐnsyaAllah.

amriyusfarizal : Alhamdulillah DSAI, tidak semua orang mampu berbuat demikian, semoga Allah memberi rahmat Dan kesihatan yang baik pada DSAI sekeluarga.


arhamnirobian@nrhfzh7904 : Tengok la kata² dia ni..payah nak jumpa orang macam ni.


bekam_suffi : Selamat hari raya Dato Sri. Alhamdulillah Allah kabulkan doa semua untuk bersatu dan berkumpul.. sebak bercampur gembira.. ketulusan dalam kemaafan akibat dizalimi inilah kehebatan org yg beriman.. salute..๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–

dryazid_007 : Alhamdulillah..syukur akhirnya semua pengorbanan yang dilakukan membawa segala perubahan serta gembira melihat keluarga yang bahagia..

razif7 : 1998 saya darjah 6 dan pada masa itu saya hanya mampu melihat keadaan yang berlaku kepada DSAI dan keluarga DSAI. Ayah dan jiran berbual dan berkata andai perkara ini benar sekali pun ia adalah sebuah keaiban dan keaiban peru ditutup. Saya bercita² masuk ke MCKK dan menjadi pemimpin pun kerana melihat DSAI ketika kecil. Saya mungkin tak kan dapat rasa apa yang DSAI alami dan hadapi. Tapi kemenangan dengan memaafkan orang lain adalah kemuliaan terunggul. Saya ingin dari kecil untuk melihat DSAI memimpin kami rakyat malaysia ke arah yg lebih baik. Setiap orang ada kelemahan andai kita bersatu dan cuba membetulkan utk kebaikan, insyaAllah kita akan berjaya. Terima kasih DSAI kerana membuka mata semua rakyat dan saya tetap doakan DSAI diampuni dosa² dan terus sihat memperjuangkan nasib rakyat yang berada di bawah seperti kami. Amin ya Rabb.

Pelawak terkenal tanahair, Saiful Apek turut memberikan komen di post berkenaan dan memuji tindakan Anwar Ibrahim memaafkan perkara lama.


saifulapek : Meminta maaf itu keberanian, memaafkan itu kekuatan, melupakan itu kebahagian. ุงِ ู†ْ ุดَุข ุกَ ุงู„ู„ّู‡ُ


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...