Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 6 Oktober 2017

PPIM Diserang Oleh Penyokong Najib, Lancar Gerakan Boikot.

Sejak semalam laman sosial penyokong pro Najib melancarkan gerakan boikot dan mengkritik NGO pro Islam, PPIM - Persatuan Pengguna Islam Malaysia terutamanya Yusof Azmi yang dipercayai ada kaitan dengan tindakan beliau yang memetik nama Najib Razak dalam isu penubuhan JITN.

Hashtag seperti #TibaiPM_KamiTibaiBalik,  #GengNajibRazak digunakan bagi menyatakan sokongan padu kepada Perdana Menteri Malaysia itu semasa mereka menyerang Yusof Azmi PPIM di media sosial.

"Ucap Selamat Tinggal Pada PPIM Terutama Yusuf Azmi, Ego Dan Riak Mula Menguasai Diri Bila Merasakan Seluruh Umat Berdiri Dibelakangnya. 

Allah Uji Dengan Sedikit Kehebatan Tapi Beliau Kalah Dengan Ujian Tu Sendiri . . Berniaga Diatas Kesusahan Orang Lain Tidak Layak Diangkat Sebagai Hero . . No 10% No Fisabilillah Moto Sebenar Mereka . . Kita Tak Usik Mereka Kalau Mereka Tak Biadap Pada Pemimpin Negara.

Kami Bersuara Sebagai Rakyat Yang Dipimpin Oleh Pemimpin Yang Direstu Allah S.W.T , Jangan Melampaui Batas . . 

#TibaiPM_KamiTibaiBalik #GengNajibRazak," kata Aena Fathin di facebook beliau. 

Yusof Azmi dan PPIM diserang hebat oleh kumpulan itu dalam isu mengenakan bayaran atau yuran tertentu atas setiap kes membabitkan hutang Ahlong yang dikendalikan atau diadukan kepada persatuan tersebut.

Yuran 10% disifatkan sebagai taktik PPIM melakukan perniagaan dan memperdayakan orang ramai menggunakan perwatakan keagamaan, kritik mereka lagi. 

Selain dari Aena, team Abu Aqif turut melancarkan serangan yang sama meskipun nada mereka lebih lembut. 

Email yang pihak AW terima semalam


"Jika kita lihat sebelum ini, Pengarah SPRM juga membantah JITN tapi tidaklah sehingga menyebut nama Perdana Menteri. Cukup jika mahu membantah menyebut Menteri Paul Low sebagai orang yang bertanggungjawab dengan cadangan penubuhan JITN itu.

Mereka mahu bantah berkenaan JITN, tapi habis semua isu mereka masukkan sekali, habis pemimpin-pemimpin mereka rendah-rendahkan seperti tiada langsung jasa-jasa pemimpin, yang mana tak perlu pun mereka ulas kerana isunya adalah tentang JITN, bukan isu lain, sudah rojak jadinya.

Jangan sentuh nama Najib Razak

Mereka 'seolah-olah' mengambil kesempatan isu JITN ini untuk memburukkan pemimpin-pemimpin, mereka masukkan semua isu lain sekali dan dalam masa yang sama tiada pun kelemahan pembangkang diceritakan di sana walaupun mereka kata mereka tegur semua tidak kira apa parti," kata Abu Aqif dalam email yang dikirimkan.

Aena dikecam, netizens tak setuju
 

Walaubagaimanapun kebanyakan netizens memilih untuk mengecam tindakan cybertroopers UMNO dan penyokong Najib Razak kerana bersikap kebudak-budakan dan tidak matang.

Malahan tinjauan yang dilakukan di group Ponzi Scheme Alert juga mendapati ada penyokong kerajaan tidak menyenangi cara cybertroopers BN yang cuba menjatuhkan Yusof Azmi.
Respon netizens
Komen yang melebihi dari 700 itu rata-ratanya mengecam dan mengutuk tindakan individu itu yang disifatkan tidak berasas dan bodoh.

Malahan kebanyakan netizens memilih menyokong tindakan PPIM yang mengenakan caj 10% andai dapat menyelamatkan diri daripada ganguan Ahlong ataupun mendapatkan kembali wang mereka yang ditipu. 

Yusof Azmi kata jangan balas


Dalam satu kenyataan yang dipetik di facebook Yusof Azmi beliau meminta agar netizens tidak perlu membela dirinya. Beliau juga menyeru agar penyokong-penyokong beliau bersabar dan jangan sesekali mengeluarkan kata-kata kesat.

"Assalamualaikum kepada pengguna di malaysia..Saya mengharap sangat kepada pengguna yang menyokong perjuangan kami..Saya harap tuan tuan tidak perlu untuk mengugut atau mengkecam orang yang mengkritik atau mengfitnah saya..

Biarla apa pun mereka katakan. Sebab saya selalu bercakap kita tidak perlu menghina atau bertindak kasar kepada sesiapa. Saya tidak terasa atau pun marah atas tindakan mereka..Tuan Tuan kita kan berjuang, kita banyakkan bersabar...," katanya seperti di dalam status facebook beliau.

"Ada yang mengatakan saya menyuruh Tuan Tuan bercakap sedemikian..Tak apa tuan tuan mungkin bersabar itu lebih baik dan mendoakan.. Kita cuba untuk bersabar..

Sebab tidak ada faedah kita mengeluarkan kata kata kesat kepada mereka.. Mungkin niat mereka baik untuk menegur saya.. Kita bersangka baik..Dan saya alu alukan sesiapa nak berjumpa saya untuk memperbaiki cara saya menyampaikan atau menglontarkan teguran.. Saya selalu kata kita nak bina empayar biarlah dengan kasih sayang," katanya lagi.


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...