Isnin, 17 April 2017

Husam Nafi Pernah Terima Dana Tauke Judi, Mahu Zaharin Minta Maaf.

Baru-baru ini pemain media sosial yang terkenal, Datuk Zaharin Mohd Yasin, menulis di laman facebook beliau bahawanya Husam memang pernah menerima wang dari tauke judi bagi membiayai dana politik PAS atas tujuan menajai pilihanraya.

Respon Zaharin itu susulan dari dakwaan Raja Petra Kamaruddin di portalnya yang menulis bahawa selain dari PKR yang menerima dana John Soh, Husam juga pernah menerima dana yang lebih kurang serupa bagi mempertahankan Genting andai pembangkang menang pada pilihanraya ketika itu.

Penulisan Zaharin boleh dibaca dibawah ini;




Bagaimanapun, Husam petang tadi telah menafikan dakwaan tersebut dan mendesak agar pemain media sosial itu membuat permohonan maaf secara terbuka dalam masa tujuh hari dan menarik balik kenyataan itu.

Husam juga telah menghantar surat tuntutan guaman kepada Zaharin Mohd Yasin yang menuntut permohonan maaf dan penarikan balik dakwaan itu. Kegagalan berbuat demikian akan membuatkan tindakan saman diambil ke atas Zaharin, kata Husam lagi.

"Tuduhan ini tak benar,” katanya pada sidang media di Wisma AMANAH di ibu negara hari ini. Husam juga menafikan pernah berjumpa wakil syarikat itu dan pemiliknya, yang terkenal sebagai seorang taikun judi.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...