Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 20 April 2017

Dari Mana Pula PKR, AMANAH, DAP Dapat Dana Politik Soal PAS.

SURAH al-Hujuraat ayat 12 menyuruh orang orang beriman supaya jauhi prasangka yang terlarang (dalam keadaan tidak wajar kepada orang yg beriman) kerana prasangka sedemikian sebahagiannya dosa.
Gambar - Google
Jika kita mahu hidup dengan sentiasa menyibukkan diri mencari cari dan mereka-reka sehingga obses yang bertukar menjadi seolah-olah keimanan terhadap sesuatu yang rekaan fantasi diri sendiri, maka ketika itu kita akan ditipu diri sendiri.
Masyarakat luar yang merdeka dari apa yang kusut dalam kepala kita boleh menilai jelas sama ada kita ini berpijak pada realiti dan objektiviti atau tidak.
Kerana itu, pohonlah petunjuk Allah SWT.
Dalam soal fitnah pemimpin pemimpin PKR, PAN dan DAP terhadap PAS, jika PAS mahu, banyaklah yang boleh dibuat andaian andaian, teori teori penyaluran dana kepada PKR dan DAP khususnya kepada pemimpin mereka sendiri yang sedang satu persatu berdepan tindakan SPRM.
Rasuah dan penyelewengan di kalangan Pemimpin Umno dan BN sudah diketahui umum. Rakyat dah tahu besar kecilnya yang kini menggoncang negara. BN dan Umno wajib diturunkan.
Tapi menampilkan jalan keluar kepada rakyat mestilah pilihan yang bersih dan tidak rosak oleh budaya yang sama.
PAS sebagai Parti Islam sangat keras tindakan akar umbinya yang tidak akan berkompromi dengan apa-apa yang melanggar hukum hukum Allah. Pemimpin yang ada isu integriti tidak akan duduk lama dalam PAS. Mereka ditolak awal awal.
Kerana itu setiap pemimpin PAS diperhati dan jadi bahan kritik hatta perkara perkara yang kecil jika berlaku dalam parti lain, tapi sebesar gajah dianggap salah walaupun perkaranya kecil sahaja jika dikaitkan dengan pemimpin PAS.
Saya pun boleh berteori banyak punca penyaluran dana kepada PAN, DAP dan PKR.
Tun Daim, Mokhzani Mahathir, Taikun taikun Judi dan Hartanah dan pelbagai lagi kroni era Mahathir semuanya kita tahu bukan kepalang dana modal pemilikan mereka.
Rangkaian belakang DAP, yang berkeliling sekitar pemimpin PKR untuk projek projek di Selangor dan Pulau Pinang.
Banyak prasangka yang boleh diandai-andaikan.
Keterangan Raja Petra, malah dibuka lebih banyak maklumat lagi oleh Cikgu Bard tidak mengejutkan.
Itu baru bunga-bunga
.
Sebagai Parti Islam, PAS tidak merasa perlu menggelisahkan rakyat dari fokus menjayakan misi menggantikan regim pemerintahan BN yang sedang merosakkan negara ini dengan menimbulkan keraguan melampau kepada parti parti pembangkang yang lain pula yang juga punya misi yang serupa.
Kerana rakyat cuma ada dua pilihan. Kekalkan BN atau tukar dengan pilihan yang baru.
Rakyat mengharapkan sesuatu yang lebih matang, berhemah, tidak caca marba dan sejahtera dalam pilihan mereka.
Kerana itu PAS amat berpada pada.
Isu SPRM Lim Guan Eng, PAS tidak panaskan. Isu terowong dan sistem pengangkutan baru yang berbillion di Pulau Pinang, pengambilan tanah, PAS belum mahu peningkan rakyat dengan teori dan andaian liar. Kita terima dan kaji dulu segala maklumat.
Begitu jugalah dengan apa yang berlaku di Selangor. Ketua AMK ditahan SPRM cuma bunga-bunga sahaja. Ketuanya ada. Rangkaiannya tentu diperhati pihak berkuasa.
PAS tetap dengan prinsipnya bahawa selagi kita meletakkan Islam dalam keadaan memimpin kita, maka sejahteralah akal kita, roh kita, hidup kita, badan kita, keluarga, negeri dan negara.
Berbilang kaum dan agama, hidup harmoni dan sejahtera dalam kemajuan dan kemakmuran dari negara yang baik pemimpinnya dan baik kualiti rakyatnya

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...