Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 31 Mac 2017

Isi Minyak Kereta Seratus Tak Penuh Dah, Macam Kena Tipu - Fathia Sindir Kerajaan

Jarang sebenarnya golongan artis di Malaysia akan menyuarakan pandangan dalam hal-hal berkaitan politik kerana mereka bimbang andaikata pandangan sedemikian akan menjejaskan pandangan peminat terhadap mereka memandangkan peminat golongan artis ini terdiri daripada pelbagai jenis latar belakang dan mempunyai kecenderungan politik yang berbeza-beza. 

Silap sikit boleh jadi kena ban dengan station tv ataupun diboikot oleh peminat tak pasal-pasal.


Lain pula halnya dengan Fathia Latiff. Pelakon yang pernah mencipta kontroversi dalam isu pramugari MAS ini tampil meluahkan perasaan mengenai kos sara hidup di laman Instagramnya.

Menurut Fathia, suatu ketika dahulu jika mengisi minyak rm100 sudah pasti minyak keretanya penuh setangki namun ianya berbeza pada masakini. Dengan nilai yang sama, tangki keretanya hanya dapat mengisi lebih sedikit dari separuh. Satu perbezaan yang cukup ketara.

"Ok.... dulu..., isi tank minyak kereta rm100 dah penuh . now, isi minyak rm100 dapat lebih skit dari half tank. Kalau i takpa lagi, ni kalau org lain yang kurang berkemampuan? macam mana diorang struggle eh? Please do something kepada sesiapa yang terasa. 

Please do something for the citizen. Takda rasa belas kasihan ke? Tolong jangan cakap nak bantu tapi kelaut. Salam, sincerely, citizen of Malaysia 😡 ", katanya di laman Instagram.

Fathia turut mengakhiri status berkenaan dengan hashtag #prevailingthetruth dan #macamkenatipu yang dipercayai ditujukan kepada pemerintah negara.

Reaksi yang ditunjukkan oleh pengikut Fathia juga rata-ratanya menyokong pandangan pelakon itu. Ada di antaranya turut meluahkan perasaan bahawanya mereka turut terbeban dengan kenaikan kos sara hidup yang tinggi pada masakini.


Namun masih terdapat pihak-pihak yang agak marah dengan Fathia kerana meluahkan pandangan jujurnya itu. Yang dipercayai penyokong parti pemerintah.

"Okay la tu minyak turun sikit jadi rm2.13.. turun 17sen.. harga minyak depend on harga pasaran dunia.. its not about malaysia pengeluar minyak so minyak kena murah.. TIDAK.. salah sama skali.. minyak kita, kita jual.. kita beli minyak negara lain.. so its all about global economy.. apa yang berlaku pada ekonomi dunia akan effect pada negara kita jugak", kata Muhd Irfan Zul yang seakan tidak bersetuju dengan pandangan Fathia.

Doktor Rara pula menulis, "Mak cik merepek apa ni? FYI mak cik subsidi dah banyak dihapuskan apa yang @fatiyalatiff ni cakap 100% betul. Kita kalau selalu mendongak ke langit one day kita akan jatuh ke bawah jugak jangan fikir senang kita je tapi tak fikir orang lain.. by the way mak cik tak tahu issue global actually full stop so jangan merepek dekat sini".

"Barang sentiasa naik harga. Lebih2 lagi minyak. Minyak turun pun bersebab. Sebab election. Pastu turun tu tak kekal, naik lagi lepas abis election", kata Awang Shafiq bagi mempertahankan pandangan Fathia itu.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...