Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 20 Oktober 2016

Dah Tahu Takde Duit, Yang Pulangkan Balik Derma Tu Siapa Suruh - Peguam Bidas Najib.





KENYATAAN NAJIB RAZAK SENDIRI BUKTIKAN DIA TIDAK LAGI LAYAK KEKAL SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA !!!

1. Pada 26.01.2016, Harakahdaily, dalam memberi pandangan terhadap Sidang Akhbar "Peguam Negara" yang membebaskan NAJIB RAZAK daripada segala siasatan oleh SPRM pada masa itu, telah melaporkan :

"  ... Tetapi yang lebih memeranjatkan ialah apabila Peguam Negara turut memaklumkan bahawa selain tiada kes yang boleh dikaitkan dengan Najib berkaitan wang tersebut, beliau juga dimaklumkan SUDAH MEMULANGKAN  KEMBALI RM2,030 juta daripada RM2,600 juta yang diterimanya kepada keluarga penderma daripada Timur Tengah tersebut.Kata Peguam Negara, wang itu dipulangkan oleh Najib kepada penderma KERANA IA TIDAK LAGI DIGUNA PAKAI. ... "

2. Namun, hampir 9 bulan kemudian, pada hari semalam, 18.10.2016 pula, MALAYSIAKINI telah melaporkan pesanan NAJIB RAZAK kepada kesemua Kementerian di bawahnya, sempena BELANJAWAN 2016, yang akan dibentangkan pada hari Jumaat ini, 21.10.2016, seperti berikut :

"Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak telah mengarahkan para menteri untuk bersedia menghadapi masa terkehadapan yang mencabar dan 'mengikat perut' dengan mengambil kira keperluan kewangan kementerian masing-masing."

3. PERSOALAN : Kalaulah benar dana RM 2.6 billion itu adalah "DERMA", maka kenapalah NAJIB RAZAK cuai sangat untuk pulangkan semula, dan tidak digunakan untuk perbelanjaan perlu kementerian kerajaan NAJIB RAZAK itu sendiri, sampaikan kini, disebabkan "PEMULANGAN" baki RM 2.03 billion kepada "penderma", telah memerlukan Kementerian untuk "IKAT PERUT", dan tidak melaksanakan polisi untuk Rakyat ??? !!!

4. RUMUSAN : Kalaulah benar baki dana RM 2.03 billion itu telah dipulangkan semula kepada "penderma", maka atas isu ini sekalipun, NAJIB RAZAK, TIDAK LAYAK untuk kekal sebagai Perdana Menteri kerana telah CUAI dalam "menghilangkan" dana sebanyak RM 2.03 billion, yang semestinya sedikit sebanyak dapat bantu keperluan belanjawan  Kementerian, pada waktu ini !!!

DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!!


Hanif Khatri
Peguam

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...