Isnin, 4 Januari 2016

Rakyat Pandang Serius Tentang Menteri YG UTURN Dalam Isu Bauksit - Kalau Dah Penipu Tu Penipu La Juga.

Bukan setakat pandang seriyus bahkan ada yang pandang dengan jelingan meluat serta menyampah. Hopefully menteri sedar la diri bahawa mereka dibenci dari hari ke hari kecuali oleh mereka-mereka yang gemar membodek dan jenis cari makan dengan spesis menteri.

Keh Keh Keh

Begini. Hari tu dengan penuh bangganya geng menteri mengatakan ;


Namun apa yang berlaku ialah kegiatan mengambil bauksit bukan sahaja tidak menunjukkan tanda-tanda ianya akan diberhentikan bahkan bertambah-tambah aktif lagi la ada.

Geram betul.

Padahal sebelum itu ketika kecohnya insiden laut merah yang tiba-tiba terbabas dari Arab ke Asia ;


Menteri siap keluarkan kenyataan bahawa mereka pandang seriyus terhadap apa yang terjadi di pantai sekitar Kuantan..

Mungkin kah mereka telah menukarkan pandangan seriyus mereka kepada pandangan pelik kerana beranggapan apa yang berlaku di Kuantan ialah fenomena?


Harap-harap BH tak padam la berita di atas neh pula ye.


Kah Kah Kah

Kegiatan nelayan laut dalam terjejas dengan aktiviti bauksit. Sebelum neh telah diwar-warkan berlaku pencemaran tahap awal di sekitar sungai dan laut sekitar Kuantan. Sekarang neh pencemaran yang berlaku ialah ;

- Jalanraya awam
- Kenderaan awam
- Asap lori & debu bauksit yang menyukarkan pernafasan
-  Mereka yang menghadapi masalah pernafasan semakin tertekan dan kerap keluar masuk hospital
- Kedai-kedai tepi jalan yang tercemar dengan debu bauksit, sukar mencari rezeki, hilang pelanggan
- air bersih yang disalurkan ke rumah-rumah
- Takungan kolam bauksit yang membahayakan kerana ia menjadi tarikan pada anak-anak muda untuk mendekati dan mandi manda sekaligus mendorong kepada insiden lemas, tiada penghadang, papan tanda amaran dan pagar dari menghalang anak2 ini mendekati kawasan kolam takungan. Ya, atas kesedaran, tapi kita semua pun tahu deria budak2 kecil dan muda remaja neh macam mana.. dorang rasa tertarik nak mandi kot.. 
- Nelayan yang mencari rezeki di sungai dan laut
- Mereka yang sering beriadah di kawasan pantai 
- Ikan2 dan hidupan laut yang terjejas dengan bauksit

Dari orang ke binatang atas darat ke tumbuh-tumbuhan dan sekarang bauksit serang hidupan air pula?

What the fuck.

Dan selepas di asak berkali2 kenapa masih berlakunya kegiatan bauksit di Kuantan, tetiba menteri kau buat pusingan UTURN. Ini kata kabinet UTURN yang diketuai big boss Najib Razak ;


 

Sumber artikel ==> http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/keputusan-henti-perlombongan-bauksit-terletak-pada-pahang-kata-menteri
 
Korang faham tak menteri sewel tu kata apa?

- Kerajaan tangguh sementara aktiviti bauksit

- Untuk melihat kesan nya terhadap alam sekitar blablabla..

- Untuk melihat keperluan samada ia perlu dihentikan terus atau tidak

- Tempoh tangguh yang diputuskan kabinet ialah selama sebulan

- Kabinet hanya keluarkan saranan/arahan

- Tetapi ia terpulang pada kerajaan negeri untuk laksanakan

WHAT THE FUCK sekali lagi.

Kita fikir. Kabinet lagi atas dari kerajaan negeri. Sebab kabinet kerajaan pusat. Tetapi apahal pula kabinet below kerajaan negeri? Undang2 berkaitan alam sekitar pun, kerajaan negeri lagi berkuasa ke macam mana? Kabinet = jemaah menteri kot. Selepas semua menteri bergabung dan bersatu di bawah Najib Razak = PM Malaysia, kerajaan negeri tetap paling berkuasa dan berhak mengikut atau tidak arahan/saranan dari kerajaan pusat?

Kau biar betul Shahidan?

Kalau dah kabinet takde kuasa.
Kerajaan pusat takde kuasa.
Maka siapa yang ada kuasa tersebut?

Keh Keh Keh

Badut betul la menteri kau.
Ada PM pun tak berguna.
Nama je asal dari Pahang.
Macam-macam pencemaran Pahang buat sejak dari zaman dahulu lagi.
Ingatkan PM Malaysia boleh bantu selesaikan serba sedikit.
Sikit pun tak berubah..
Tah hapa-hapa..
Kelakar memang kelakar..
Kabinet menteri putuskan arahan, keluarkan saranan, beria hebah dalam media..
Alih2 ia adalah atas ketentuan kerajaan negeri nak akur atau tidak..

Baru tau.. rupa2nya takde kuasa menteri-menteri kabinet kau neh.. sembang aje kencang rupanya...

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...