Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 12 Oktober 2015

Gambar Edit Sebaran MP DAP Cetus Kebencian & Penghinaan Terhadap Orang Melayu.

Jika korang penduduk Taiping. Jangan undi dia lagi. Sebelum PRU ke 13 berakhir, semasa PR sibuk berkempen, aku dah nyatakan banyak kali. Jangan undi Nga Kor Ming. Biar la undi rosak ke, protes ke, DAP kalah satu seat ke lebih baik daripada kau undi kayu mewakili kayu yang akhirnya akan menghasilkan kayu.

Contoh kayu ;

 
Gambar disediakan oleh Harris Nasril (ahli PSM).

Berikut kandungan posting berkenaan ;

FB Nga Kor Ming 倪可敏 ( MP DAP Taiping, Penolong Bendahari Kebangsaan DAP,) menyebarkan gambar yg diedit untk main isu kaum. Tapi aneh, tak ada seorang pun pimpinan dalam DAP yang berani tegur cara dia memainkan isu kaum. Sebab dia dan Ngeh payung kuat DAP Perak? Sebab tu semua menikus dgn dia?

Nga Kor Ming memenangi kerusi Taiping dgn majoriti 11,745. Komposisi pengundi mengikut kaum di Taiping : 
 
CHINESE 48% 
MALAY 37% 
INDIAN 13%

"What makes a racist relevant?

They stay relevant because you out there give so much publicity to them and you reacted as the same manner with them, the same language." - Sheikh Ah Lis At Tontowi.

Saya tak boleh nak tibai Nga sbb admin dia dah block saya, Tapi anda boleh tegur ke, tibai ke, whatever di posting asal si Nganga ni:https://www.facebook.com/davidngakorming/photos/a.10150098755279170.281685.52329039169/10153753173054170/?type=3&theater

----------------------

Pada mulanya aku ada terfikir begini.

- Mungkin kah malaon itu sebenarnya nak memberitahu itu ialah gambar edit?

- Then aku laju2 scroll posting berkenaan.

- Aku dapati kata2 dia tak pula menunjukkan dia berpendapat begitu.

- Nampak gayanya mereka memang berpendapat bahawa banner itu adalah benar. Ohoii.

- Yang SHARE dah 1,000 ++.

- Dan macam biasa. Dok maki hamun melayu dan UMNO. (Sudah tentu sasaran mereka MELAYU PRO UMNO).

- Then orang2 melayu pro UMNO pun masuk dah maki CINA pro DAP.

- Penyudahnya semua saling maki memaki dek gambar EDIT?

- WHAT THE FAK!

- RELAX. Gambar tue edit. Korang tak payah penat memaki hamun sesama korang.

Tengok ;

 
MP-MP kita cool. Kita pun kena la cool kawan. Yang korang bertekak, memaki hamun sesama sendiri di media sosial bagai nak pecah jari buat apa?

Itupun berdasarkan gambar EDIT?

GAMBAR EDIT?

Adoii.

Pertama. Nga Kor Ming kena buang gambar edit tue. Sebelum UMNO mengamok saman dan dakwa serta mengatakan kamu menyebarkan sentimen kebencian dan mengapi2kan semangat perkauman di kalangan kepelbagaian bangsa Malaysia, better remove gambar bodoh tue. Edit kot. Haha.

Kedua. Pada asalnya gambar itu digunakan untuk fitnah Eric Paulsen. Adoi. Macam mana ar kau Nga Kor Ming boleh tak peka. Tak faham aku. Siap reuse balik modal tersebut untuk balon UMNO.

Ketiga. Berhenti sebarkan dakyah perkauman menggunakan facebook kau. In fact aku kenal beberapa orang chinese yang 'tak boleh blah' dengan perwatakan kau kot Nga Kor Ming.

Keempat. Kau tumpu perhatian bantu orang2 Taiping, di kawasan yang kau wakili. Apa isu yang hangat sekarang? Isu nasional kau tak follow. Isu tempatan pun aku tak nampak. Aku tatau kau apa. Mungkin lepas neh secara tiba2 dia masuk media dok bahas isu penting. 

Hihi.

Untuk membentuk bangsa Malaysia, diri kita perlu berhenti menyebarkan dakyah perkauman. Apa2 sahaja tindakan kita yang cenderung ke arah itu membuktikan diri kita masih ke arah perkauman. Takpe. Kita manusia, kita boleh berubah. Persoalannya, mahu tak kita berubah dan menyedari perkara itu sebenarnya salah? Nga Kor Ming? Are you ready to change?

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...